Jigga abborre, Haspel eller multi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jigga abborre, Haspel eller multi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fråga: Vad har importerade japanska rullar med att göra nu? Tillbaka till kärnfrågan ( multi eller haspel) tack!

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2014-10-04, 21:36.

Kommentera

• Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
      Japanska rullar som säljs i Sverige skulle jag nog vilja påstå är väldigt mycket importerade. Väldigt jättemycket importerade.
      Nu har du nog inte så mycket mer att komma med så blir det lite låg nivå på dina inlägg MEN för att du ska förstå bättre så skriver jag tydligt det som andra ändå verkar förstå fast jag inte var tydligt med importen. PRIVAT importerad som ej finns att köpa i svenska marknaden. Rullarna jiggfiskeeliten använder finns att köpa i Sverige.

Kommentera

• Tack ,

Nu förstår jag varför hela nationer, religoner (eller fotbollsklubbar) vill utplåna oliktänkande från jordens yta.

Svaret är att inse att folk är olika och att det inte finns en metod ( fiske, religon, politik, mm.) som passar alla.
        Testa och se vad som passar dig, om du inte blir nöjd med din utrustning, sälj och köp ny.

Ta och utvärdera tipsen från denna tråd som grund för ditt första inköp, men bortse från de mest militanta inläggen.

Ola, alias Urfisken

Kommentera

• Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
          Nu har du nog inte så mycket mer att komma med så blir det lite låg nivå på dina inlägg MEN för att du ska förstå bättre så skriver jag tydligt det som andra ändå verkar förstå fast jag inte var tydligt med importen. PRIVAT importerad som ej finns att köpa i svenska marknaden. Rullarna jiggfiskeeliten använder finns att köpa i Sverige.
          Exakt min poäng!
          De haspelrullar den svenska jiggeliten använder är alltså såpass bra att de duger för de som är bäst. Medan vi med japanska specialimporter blir totalt utskåpade trots våra ultraflotta rullar och amerikanska teknik. Så svaret på frågan vad som är bäst?

Använd det den bästa använder, så har du svaret.
          Oavsett vad vi rullnördar tycker är roligast att leka med.

Kommentera

• Om det vore så att marknaden efterfrågade en produkt tillräckligt så kan ni räkna med att den fanns att köpa även i svenska butiker.....de svenska grossister som styr utbudet på den svenska marknaden må ibland vara trångsynta men......såg de en chans att tjäna pengar på en produkt....då kan ni räkna med att de inte är dummare än att de såg till att den fanns att köpa...

Se bara på hur utvecklingen i gäddfisket gjort att man sneglat på vilka produkter som används på andra marknader där bass- o Muskie fisket regerar (se bara på mr T:s favoritspön....)

Som tur e befinner vi oss idag på en global marknad där vi är mer tid o platsoberoende så om vi hittar prylarna i svenska butiker eller ej spelar mindre roll när vi kan ha dom i handen på några dar oavsett var de från början befann sig....

Och vill man spekulera i att proffsens val styrs av vad tillverkare o detaljister som sponsrar dem vill att de skall använda så kan man ju fundera på vad tillverkarna tjänar mest på........(inte minst på den enorma bassmarknaden)

/S

/S
            Senast ändrad av Silverbågen; 2014-10-04, 22:37.
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Precis som Silverbågen beskriver är fiskehandlarna inte helt sena att skapa eller haka på trender. Gissar att de flesta av oss har en näve riktiga skitdrag hemma som vi lockats att köpa för att någon jävel lurat i oss att gäddor älskar svart-orangea bläckfisktorpeder av gummi eller något liknande...

Så att dom valt att inte lansera små japanska multirullarna beror nog inte på att dom inte vill tjäna pengar, utan för att det är ett svårt sätt att tjäna pengar på. Säljargumenten är för få och marginalerna på rullarna är förmodligen snarlika.

Kommentera

• Det ni skriver är gamla nyheter killar. Vi har avhandlat det mist 1000 gånger, bara under mina år här på FS.

Jag tror fortfarande att just när det gäller utrustningsfråga är vi långt efter ... oavsett vad svenska jiggeliten fiskar med ... och det vi måste göra är vara ute och fiska oftare för att se om vi amatörer blir duktigare på att hantera den utrusning som vi redan har ...

//T
                Senast ändrad av tonyex; 2014-10-04, 22:17.

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Det ni skriver är gamla nyheter killar. Vi har avhandlat det mist 1000 gånger, bara under mina år här på FS.

Jag tror fortfarande att just när det gäller utrustningsfråga är vi långt efter ... oavsett vad svenska jiggeliten fiskar med .

//T
                  Vad menar du Anton.....är inte våra Stellor, Calcuttor, Excenser, Scorpioner och Calaisare top notch????

Finns det andra grejor som dom har gömt för oss???

Skulle inte tro det.... Vill man ha dom bästa prylarna så är dom tillgängliga även för oss....om vi tycker att vi behöver dem.....

Sen kan man definitivt inspireras och influeras av tekniker och utrustningar som används vid andra typer av fisken efter andra arter runt om på andra platser på jorden.....

Men att säga att vi skulle vara långt efter när det gäller möjligheten att hitta lämplig utrustning för att bedriva framgångsrikt jiggfiske efter borre......njae.....där e du nog ute och cyklar igen

/S

Edit: ditt tillägg om att övning ger färdighet....den uppfattningen delar jag till fullo....
                  Senast ändrad av Silverbågen; 2014-10-04, 22:51.
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Det ni skriver är gamla nyheter killar. Vi har avhandlat det mist 1000 gånger, bara under mina år här på FS.

Jag tror fortfarande att just när det gäller utrustningsfråga är vi långt efter ... oavsett vad svenska jiggeliten fiskar med ... och det vi måste göra är vara ute och fiska oftare för att se om vi amatörer blir duktigare på att hantera den utrusning som vi redan har ...

//T
                    Eller kan de vara så att de som fiskar så in i helvetes mycket, fångar sjukt mycket fisk och är jävligt mycket bättre än oss amatörer helt enkelt valt rätt utrustning? Att det finns en poäng med att lyssna på de som bevisligen är jävligt duktiga på det de sysslar med, snarare än snackiga förståsigpåare?

Kommentera

• Det facto att jag behöver importera min fiskeutrusning, den fiskeutrustning som levererar mkt glädje varje gång jag fiskar med den , den fiskeutrustning som svenska eliten inte använder och jag vet inte varför , gör att vi, här i Sverige , är långt efter. Det är så jag menar. Att det inte finns en marknad för den utrusning jag gillar här hemma gör inte den fiskeutrusning direkt olämplig för att fiska våra svenska fiskar.

Sen att vi som är lite mer prylnördar har möjlighet att ta hem precis vilken fiskepryl som helst tack varje globalisering ändrar inte min uppfattning , för att den breda massan fortfarande tittar på Henke S och går och köper precis de prylarna han fiskar med tom färgen på jiggen....och då måste jag hålla med dig att det går att fånga borre med den utrusning med.

Vad kan jag göra om "den lämpliga utrustning för att bedriva framgångsrikt jiggfiske efter borre som finns att köpa i svenska butiker" funkade bra, men jag vill ha mer? Om då råkade jag testa en fiskerulle som levererar lika många fiskar och bra mkt mer fiskeglädje, ska jag inte köpa den då, bara för att den inte finns inte att i svenska butiker? Är det så du menar? Eller ska jag säga till mig själv: Tyst på dig Tonyex, funkar det för SB, då ska det funka för dig med? Eller menar du att jag ska nöja mig med "en lämplig utrustning för att bedriva framgångsrikt jiggfiske efter borre" när jag har möjlighet att testa 100 tals rullar och spön som har bättre kvalite och gör mig ännu gladare när jag fiskar, även om dom rullarna och spön kan kännas som att " jag har 100 miljoner på banken och inte använder dom"?

//T
                      Senast ändrad av tonyex; 2014-10-04, 23:27.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      369 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo