Varför är gäddan så intressant? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför är gäddan så intressant?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag är så urbota kass på fisket at jag inte lyckas få ens gäddorna att nappa...... Lägger sanslösa mängder med tid och olika fiskemetoder i min "Hemsjö" och jag vet att de är där.
    Måste vara ett hopplöst fall helt enkelt. Alla tider, alla metoder, alla drag att handla har aldrig varit en smal sektor för mig!!
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Gäddan är lättillgänglig och inte svår att fiska. Den finns i stort sett överallt och hugger på det mesta. Även om det kan dröja mellan huggen så är gäddfiske en helt annan sak än att t.ex. nöta i dygn efter havsöring som verkligen kan konsten att lysa med sin frånvaro.

Är själv inte särskilt frälst av gäddfiske men det blir en hel del per år ändå då i stort sett alla jag fiskar med mestadels fiskar efter gädda, abborre och gös.
      http://enamatorfiskare.blogspot.se
      Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Jag tror det är nåt mer djuriskt och instinktivt i människan som att just i detta fall gör gäddan så intressant.
        Att få jaga en toppredator, jägaren blir jagad och du letar o fiskar efter den elakaste mest mordiska sluga jägaren i våra svenska vatten som förövrigt är kannibal.

Självklart gör tillgängligheten på gädda att den blir intressant då fler människor har möjlighet att jaga den, men även för att det händer oftast massor när du väl hittar den, fiskeaction i sitt esse, böjda krokar, böjda spön, krokar och tänder i fingrar, blod överallt, slem överallt, eufori och glädje.

Tror inte att man kan sätta fingret på en enskild anledning till detta utan det finns flera, utseendet, kraften, storleken, grymheten, slugheten och vildsintheten bla.

Jo visst kan du ju kasta ner din foppatoffla med lite flätlina och mäska med några nyckelbuntar så hugger gäddan..såklart den gör det, är ju ingen konst att fånga gädda, hugger ju på allt! ^^

Letar fortfarande efter min stora kära madame men har nu insett att jag måste förbereda mig mer och skaffa mer kunskap o föra mer anteckningar, mer ideer och jaga mera.

Älskar all typ av fiske från bompass efter havsöring till aborrfiske och laxfiske men för mig är gäddan #1

Gäddfisket 2015 kommer bli magiskt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        4 279 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B