Överskattade beten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överskattade beten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej!

Det mest värdelösa bete jag vet är... Ähh jag sticker ut hakan.. The Pig, mer överreklamerat bete får man leta efter

Inväntar härmed proteststormen.
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Haha, nej jag har också några Piggar, åtminstone två av dem har fått rejält med tid i vattnet. Inte mycket action där...
      Har två suspending pigs från cwc. En sjunker och en flyter. Genomsnittligt suspending kan man säga.

Kommentera

Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
        Eftersom det finns motsvarande tråd med underskattade beten tänkte jag köra en tråd för överskattade beten.

Jag kan börja direkt med några stycken.

1) Swim Whizz - de ser bra ut, går bra i vattnet och jag gillar em som fan. Men jag får aldrig fisk på dom!?!
        Trots detta kommer jag köpa fler och prova andra färger bara för att jag tror så strkt på dem ändå.

2) Cisco Kid. Tror aldrig jag fått en enda fisk på dem. I övrigt tycker jag de borde vara grymma precis som jag resonerar om swim whizzen.
        Swim whizz har inte funkat för mig heller. Men där imot så har Cisco Kid (yellow perch) levererat bra med gäddor. Dock bara upp till 5 kg. Sökandet efter monstret fortsätter! 👍👊

Tror att jag behöver köpa ett nytt swim whizz med annan färg för att få det att funka i mitt fiske vatten. Drag likt yellow perch funkar bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Snöhäst;

Testa Bomber jerkbeten här .. http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm ..

Får du inte Gädda på dem ska du få skita i min fiskekeps...

Go for the Monster Northerns!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Old Firehand

www.trumman.com
          De bästa garantierna går ej att värdera i pengar [emoji1]. Jag har dock haft bra fiske på Buster Jerk.

Bulldawg, Alien Eel och dyl. De stora är tunga som as, godkänns ej av min rygg. När jag väl får gädda på dem så är de sällan över tre kilo och sliter betena i stycken. Jag har ägnat mer tid åt att laga dessa beten än att fiska med dem.
          Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Ursprungligen postat av poipengustafsson Visa inlägg
            Swim whizz har inte funkat för mig heller. Men där imot så har Cisco Kid (yellow perch) levererat bra med gäddor. Dock bara upp till 5 kg. Sökandet efter monstret fortsätter! ����

Tror att jag behöver köpa ett nytt swim whizz med annan färg för att få det att funka i mitt fiske vatten. Drag likt yellow perch funkar bra.
            mm, jag ha rmin egna lilla teori. Och den går ut på att fiska med mer naturtrogna färger. Typ mört, brax, id - mörk rygg ljus sida och mage. Fiskade alltid med rh färg förut, när jag sedan inriktat mig mer på gädda och köpt större wobbler så har rh och skrikiga färger hängt med. Ska nog prova en mindre cisco kid i perch och en swim whizz innan jag ger upp.

Kommentera

Jag tycker väl Zalt är förhållandevis överskattade.
              Annars måste jag säga att jag tycker Swim whizz leverera sjukt bra!

Kommentera

Ursprungligen postat av AlexanderF Visa inlägg
                Jag tycker väl Zalt är förhållandevis överskattade.
                Annars måste jag säga att jag tycker Swim whizz leverera sjukt bra!
                Köpte mig en papegojfärgad zalt någon gång på 90-talet ca 1995-98? Den la sig på sida och gick som skit i vattnet. Polaren köpte en likadan samtidigt och den gick fint och han plocka flera rätt ok gäddor på den. Min sprack dessutom i två delar mitt i ett kast. Kvalite när den är som bäst. Men de håller bättre idag antar jag?

Kommentera

Dom gamla zalt ska väl hålla betydligt bättre kvalitet än senare varianten?

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                    Hej!

Det mest värdelösa bete jag vet är... Ähh jag sticker ut hakan.. The Pig, mer överreklamerat bete får man leta efter

Inväntar härmed proteststormen.
                    Neeej!! Piggen är alltid given i startelvan.

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                      Dom gamla zalt ska väl hålla betydligt bättre kvalitet än senare varianten?
                      Tur jag inte köpt en ny då

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                      51 svar
                      6 402 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK