Motoroil – när? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motoroil – när?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
    Sen är det ju som vanligt att det finns inga regler... Ibland funkar saker tvärtemot det som funkade tidigare. Men motoroil för mig (framförallt på abborre) är en sån där färg som på något vis alltid verkar fungera.
    Japp håller helt med när det gäller abborre! Det är i stort sett den enda färgen jag använder och det får vara riktigt trögt innan jag börjar testa annat.

Kommentera

De gäddgummin jag fått ödsla mest Mend-it på är Svatzonker McRubber i färgen Tånglake. Om jag inte är helt ute och cyklar så är väl det i grunden en motoroil, fast med vit buk och lite svarta streck på sidorna. Har jag fel så är det bara att rätta mig. Dom har jag faktiskt bara testat i lågljusförhållanden(mulet och/eller skymning)i relativt oklart vatten, och de verkar ha funkat utmärkt, men det är såklart svårt att säga om nån annan färg hade funkat bättre eller lika bra på just den platsen vid just den tidpunkten. Spontant känns motoroil som en färg som kan ge bra och tydlig siluett mot himlen både vid klart och mulet väder.
      All you need is Lubb.

Kommentera

Jag har bara fiskat abborre med den färgen och inbillar mig att den funkar bäst nära botten.
        Till torsk ska färgen också vara effektiv på grundvattenfisket.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

En bra allroundfärg för mig, gillar den dock mest till bottennära fiske med maskar, curlys & shadar och även som färg på wake/ytbeten under soliga klara dagar
          Mycket bra startfärg vilken dag som helst!!
          Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Jag är tvärs om, tycker den gör sig bäst nära ytan. Ger superbra siluett underifrån, vid djupt fiske går man miste av mycket av glittereffekten och den mörka siluetten är totalt obetydlig där, men visst det är ju en naturtrogen färg vid botten, lite ål/tånglakeaktig som alltid är en dräpare att efterlikna.

Kommentera

Jag fiskade McRubber Motoroil en del i grumligt mörkt vatten med siktdjup varierande på 10-40cm och den var helt värdelös...
              Annat gummi funkade dock bra. Säger inte att det alltid behöver vara så..

Kommentera

Jag har aldrig fått fisk på motoroil.

Kommentera

Jag håller med flertalet andra i tråden, motoroil funkar alltid men det kan finnas situationer då någon annan färg funkar ännu bättre.

Kommentera

Kör motoroil när det är soligt! Den glittrar och blir lite genomskinlig och ändrar färg då. Håll upp den mot solen får du se själv. Den funkar säkert i alla väder men den har gett väldigt bra resultat i sol för mig iallafall.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 252 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B