Hur länge fiskar ni Gädda på hösten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur länge fiskar ni Gädda på hösten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Förra helgen var jag uppe i hälsingland och fiskade insjöar med en kompis.
    Jag fick 9st och han 8st med topp på 9,57kg. på 2 dagars fiske . Dom stod djupt. men hade inte ekolod så vet varken djup eller vattentemp. Isen hade börjat lägga sig runt kanterna av sjöarna.

Denna helgen blev det fiske hemma i mälaren, 8 timmar jiggande och jag bommade med endast 2st gös nafs .
    Kompisen fick 2st små gäddor i vasskanterna på jerk. 7 grader i vattnet och 3m djupt.
    Enormt trögfiskat och blåste satan. Vet inte hur länge till jag fiskar men tror max 2 pass till sen är det nog färdigt för iår.

Kommentera

Imorgon bli kanske sista "mildväders passet" 9-10+ och sydlig vind bärgar för ett bra fiske. Nytt vatten (för mig) en timme i bil bort men min erfarne kompanjon har fiskat mycket i sjön.
      Hoppas på ett ordentligt skitfiske om det är så att vintern slår till snart

Kommentera

Nästa år så ska jag nog dra mitten av oktober som slut, för det var däromkring som var sista gången jag fick fisk i år. Därefter har det blivit bompass på bompass på bompass, så efter gårdagen så bestämde jag att det fick vara nog för i år och stuvade undan grejerna för vintern.
        Då detta var min första gädd-säsong någonsin och jag började väldigt sent (september) är jag väldigt nyfiken på när man kan dra igång igen i vår, men det kanske är ett ämne för en ny tråd!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
          Nästa år så ska jag nog dra mitten av oktober som slut, för det var däromkring som var sista gången jag fick fisk i år. Därefter har det blivit bompass på bompass på bompass, så efter gårdagen så bestämde jag att det fick vara nog för i år och stuvade undan grejerna för vintern.
          Då detta var min första gädd-säsong någonsin och jag började väldigt sent (september) är jag väldigt nyfiken på när man kan dra igång igen i vår, men det kanske är ett ämne för en ny tråd!
          Finns det lite öppet vatten är det bara att fiska, brukar vara hett precis i början mellan isflaken.

Kommentera

Ja nu drog jag upp båten igår jag med, vart ute 4 sista gångerna utan ett enda nafts eller hugg så nu har jag tröttnat nu lite semester en månad kanske innan vinterismetet börjar igen.

Kommentera

Ursprungligen postat av fear Visa inlägg
              Ja nu drog jag upp båten igår jag med, vart ute 4 sista gångerna utan ett enda nafts eller hugg så nu har jag tröttnat nu lite semester en månad kanske innan vinterismetet börjar igen.
              Hej Fear..Rekord: Gädda 13 kg (angling) 1983, ...

Du får väl plocka fram "det lilla angelspöt" igen...

http://www.trumman.com/fisketips.htm
              Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
              3 svar
              2 847 visningar
              0 gillar