Jonny Vobbler? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jonny Vobbler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Bara tänka att man fiskar med en waterwolf så blir varje kast ultrahett

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av Esoxfreddan Visa inlägg
      Jag köpte ett exemplar av Jonny Vobbler och tyckte att den hade för klen gång vid normal invevning, så jag fasade av skeden kraftigt på baksidan längs hela kanten med kniv, fil och slutligen sandpapper. Har tidigare märkt att det kan räcka för att få märkbart mer liv i en wobbler, genom det minskade vattenmotståndet för sidledes rörelse, särskilt om skeden är tjock och liten i förhållande till wobblerns storlek. Gäddan bryr sig nog inte lika mycket och en stel, pinnig gång är nog också ibland det bästa, som pengtingfish antyder i sitt inlägg, men jag klarar inte fiska koncentrerat med beten jag själv inte riktigt tror på. Det lär de flesta känna igen sig på. Jag bytte även den bakre kroken mot en något mindre, samt satte en mindre fjäderring bak. Nu rör den sig lättare vid låg fart och har en aning vidare rörelse. Gillar betet, för det är kompakt och flyger långt i förhållande till storleken och går grundare än de flesta wobbler. Jag kör med spinnrulle och har inte haft problem med att den hakar upp sig under kast.Väntar bara på att fånga något stort på den...
      Jag bumpar litegrann men vad händer om man filar ner skeden helt och hållet? Kanske ingen som har gjort det men jag gillar inte hårdbeten med sked.
      Någon betesbyggarexpert kanske kan ge expertis om vad som sker isåfall.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

        Jag bumpar litegrann men vad händer om man filar ner skeden helt och hållet? Kanske ingen som har gjort det men jag gillar inte hårdbeten med sked.
        Någon betesbyggarexpert kanske kan ge expertis om vad som sker isåfall.
        Har alltid haft samma åsikt som dig. Jag vill har skedlösa jerkbaits MEN - när jag köpte en Rapala super shadow rap öppnades en ny värld för mig. Nu fiskar jag med super shadow rap, Berkley Juke och Gunki King gamera.

        Jonny wobbler äger jag dock inte

        Kommentera


        • #34
          Jonny vobbler är ett superbete - inte så kommersiellt med yvig och uppseende väckande gång men gäddorna älskar den. Vill du ha ner den kör en powerdot lr dyl. Polarn hade en som tappade skeden och den blir då en jättefin shallow jerk. 15cm modellen är fin o trolla också.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          17 svar
          3 143 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg harlequine  
          Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
          40 svar
          3 209 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TomHiddleston  
          Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
          1 668 svar
          361 389 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg HA-Lures  
          Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
          50 svar
          12 023 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TiSo
          av TiSo
           
          Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
          680 svar
          57 399 visningar
          4 gillar
          Senaste inlägg DuffelDad  
          Arbetar...
          X