Tankar ang placering av stingers på stora jiggar, - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tankar ang placering av stingers på stora jiggar,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tankar ang placering av stingers på stora jiggar,

    Det som denna kille pratar om är nåt som etsat sig fast och som ja tänkt mer på under dessa veckor vädret har tillåtit ett bättre gäddfiske,
    Matt som han heter är en respekterad Bassfiskare från staterna som är erkänt duktig och som fiskat sjuuukt mycket och han säger i denna video att man ska ikke placera stingers under jiggen då det alldeles för ofta skadar gälarna på fisken. Vad anser ni om detta? Vore kul om våran Tobias fränstam hade nåt ord att säga om detta då han förmodligen oxå har tänkt på detta. https://youtu.be/91EnJ0dGRXg?t=970

  • #2
    Under alla år, med alla gummibeten jag fiskat med vilket borde vara flera hundra har jag ett amtal gånger fått gäddor som huggit så att ena eller andra trekroken satt sig i hjälarna på fisken. Men det är alldeles för få för ett generalisera det fraktur att stingers i buken skulle orsaka mer skada än om dom satt i ryggen. O andra sidan krävs lika många fiskepass med lika många beten och stingers i ryggen på betena för att avgöra det faktum han oåstår

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Under alla år, med alla gummibeten jag fiskat med vilket borde vara flera hundra har jag ett amtal gånger fått gäddor som huggit så att ena eller andra trekroken satt sig i hjälarna på fisken. Men det är alldeles för få för ett generalisera det fraktur att stingers i buken skulle orsaka mer skada än om dom satt i ryggen. O andra sidan krävs lika många fiskepass med lika många beten och stingers i ryggen på betena för att avgöra det faktum han oåstår
      Vet att detta är väldigt anekdotisk men detta har hänt dom senaste 3 gäddorna som ja fått och ja har inte väntat eller slöat vid mothugget vill ja tro. Som du säger så är det ju svårt att bevisa eller motbevisa hans teroier men en sån enkelt sak som att sitter stingern på ovansidan så BÖR det ju va mindre chans till det, eller?

      Kommentera


      • #4
        Alla wobblers borde m.a.o drabbas av detta fenomen?

        Kommentera


        • #5
          Var går gränsen för "stora" gummibeten? Jag fiskar allt upp till 20cm med en trekrok, den sätter sig sällan dåligt. Oftast i underkäkens främre del. Har man två trekrokar så kan jag tänka mig att riskerna ökar, men det gör dem ju generellt ju fler krokar man har.

          Kommentera


          • #6
            Vad jag vet så ser bassen å gäddans hue olika ut?
            Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            17 svar
            3 216 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg harlequine  
            Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
            40 svar
            3 241 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
            1 668 svar
            361 542 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HA-Lures  
            Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
            55 svar
            12 670 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
            715 svar
            60 833 visningar
            4 gillar
            Senaste inlägg Utter
            av Utter
             
            Arbetar...
            X