Nån som kan ge lite tips på nåra grymma jerk rullar, får kosta mellan 800 till 1300 kr!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips på bra Jerk rullar?
Collapse
X
-
-
Knappt ngn
bra rulle för det priset, ambassadeur 5601 JB , eller vad den heter...Fast vet ej om den lossnar för 1300...men nära på.
Ursprungligen postat av gripenstedt-Nån som kan ge lite tips på nåra grymma jerk rullar, får kosta mellan 800 till 1300 kr!
Kommentera
-
Vart hittade du den? Jag köpte mig en rocket (i 5 serien om det nu iofs spelar roll)Ursprungligen postat av gripenstedt-Hittade en AMBASSADEUR® 5601 C JB för 1100 kr. Antar att det är den serien du menar
Har lite strul med den, funder på att byta upp mig..
Min rulle typ hackar lite osch blir lite trög med större/tyngre beten?!Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
köper du en rocken att jerka med ? galet.
fört så sitter kastbromsen på motsatta sidan om veven (iaf en ratt) om jag minns rätt ? vilket inte kan vara så skönt att jerka med. + att den är väll mer byggd till att kasta långt med lättare drag ?
eller är jag helt ute och cyklar ?bf
Kommentera
-
Jag vet inte, var nybörjare och fick den rekomenderad i affären?!Ursprungligen postat av Bigfisherköper du en rocken att jerka med ? galet.
fört så sitter kastbromsen på motsatta sidan om veven (iaf en ratt) om jag minns rätt ? vilket inte kan vara så skönt att jerka med. + att den är väll mer byggd till att kasta långt med lättare drag ?
eller är jag helt ute och cyklar ?
Jag tog den högervevad för jag vill ha en högervevad.. kastbromsen sitter "under veven" är ganska knöligt ofta..Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&

-Okänd
Kommentera
-
Egentligen inte så galet. En Rocket är mer eller mindre exakt likadant uppbyggd som en C3 förutom gavlarna. Och C3 är det många som kör med. Skillnaden mellan en JB o C3/Rocket är i princip dreven (stål i JB, brons i övriga) samt att man skippat kullager i JBn o kör med glidlager...säkert ytterligare någon skillnad...jo JBn har både IAR o vanlig backspärr. Men det kan man smälla i de övriga två oxå om man vill.Ursprungligen postat av Bigfisherköper du en rocken att jerka med ? galet.
eller är jag helt ute och cyklar ?
Kommentera
-
Så vad är bästa tipset till mig då jag kanske inte helt är nöjd med min rulle?Ursprungligen postat av HippoEgentligen inte så galet. En Rocket är mer eller mindre exakt likadant uppbyggd som en C3 förutom gavlarna. Och C3 är det många som kör med. Skillnaden mellan en JB o C3/Rocket är i princip dreven (stål i JB, brons i övriga) samt att man skippat kullager i JBn o kör med glidlager...säkert ytterligare någon skillnad...jo JBn har både IAR o vanlig backspärr. Men det kan man smälla i de övriga två oxå om man vill.
Köra vidare på min, eller "reklamera" rullen och byta upp mig (till vad i så fall?)Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&

-Okänd
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 874 visningar