Regnbåge.. Var När Hur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbåge.. Var När Hur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regnbåge.. Var När Hur?

Ska ut o fiska regnbåge snart i örsjön utanför rimbo.
    Första gången jag fiskar regnbåge o jag är tacksam för lite tips =)
    Tack på förhand.

Var är nog inte jättenoga då regnbågen ofta rör sig mycket.... Får man ha 2 spön kan du ju köra ett flötmete 1 meter under ytan och ett bottenmete... Kör med räka, det fungerar oftast väldigt bra.... Nu börjar det bli kallare i vattnet... det gillar dom =)

Kommentera

spinnare lr powerbait?
      annars funkar räka lika bra

Kommentera

I örsjön får du bara använda ett spö. powerbait är inte tillåtet! Kör mindre spinnare, skeddrag eller wobblers! Eller så får du meta... Om du nu inte kör fluga!

Kommentera

Man kan köpa ett litet skeddrag vid Örsjön. Detta lilla drag lär vara svårt att hitta på andra ställen men många av dem som fiskar där och verkligen lyckas med sitt fiske använder det.

Personligen skulle jag ro runt och släpa en 2" gul eller orange jigg uppträdd på en metkrok. En halv spölängd upp efter linan sätter jag ett leke och ett sänke. När jag ror håller jag i linan för att ge jiggen lite extra rörelse.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Som sagt brukar spinnare, skeddrag eller småwobbler fungera bra. Gärna silverfärgade. Flötmete med räka brukar också funger bra. Själv fiskar jag oftast med fluga. Brukar inte vara några problem att fylla kvoten. Olika varianter av montan brukar alltid gå hem hos bågarna. Om man ska rekommendera någon plats så får det bli där vinden ligger på. Annars brukar det alltid finnas en hel del fisk runt öarna.

Vill du ha mer (och bättre) tips bör du fråga Kjelle och Lena när du köper fiskekort.

Kommentera

Bottenmete med räka brukar alltid löna sig. Oftast så är bottenmetet det som funkar när ingen får fisk, speciellt om det är mycket folk som är där då dom kan bli lite skygga och ställer sig på botten. Om det är väldigt varm i vattnet så kan du prova att bottenmeta på det djupaste stället, med en liten lysstav på linan så att fisken uppmärksammar räkan och överhuvudtaget kan hitta den. Spring inte runt för mycket, regnbågen simmar oftast runt och gör då och då raider in mot land.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              4 211 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B