Stor Abborre i Halmstadstrakten! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stor Abborre i Halmstadstrakten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Har du något tips på vart i kanalen jag ska börja fiska.

    Kommentera


    • #12
      Hej,

      Om jag inte minns fel så fångades det en hel del stor abborre i Lagan om jag inte missminner mig. Jag har för mig att jag läste om det i Sportfiskarna el. om det var i Fiskejournalen på 70-& 80-talet. Var någonstans det var minns jag inte. En som borde känna till detta är väl Old Firehand för han har ju åldern inne och läste tidskrifter på den tiden. Det borde väl finnas någon mer här på forumet som är runt 60-65 år gammal och som minns det.
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av WeededSix Visa inlägg
        Har du något tips på vart i kanalen jag ska börja fiska.
        Hela, fisken finns överallt. Den är inte större än att det går att traska runt hela. =)

        Vissa har sina favoritplatser, men inget är säkert. Ibland har man stått 2 timmar på ett "bra ställe" för att byta till något ingen normalt tror på och där har man kanonfiske den dagen.

        Sen finns det dom som hävda "hemliga" platser, men det är ingen raketforskning. Kan du kasta där du är? Fiska då där... fast inte från broarna...

        Kommentera


        • #14
          Okej! Stort tack!

          Kommentera


          • #15
            För 50 år sedan var Lagan ett säkert ställe där många storabborrar fångades. Den som kände till något om åns bottenförhållanden brukade hitta storabborrar i djupgropar i vilka det kunde gå att hitta riktigt stora abborrar på våren. Dessa stannade inte så länge i i sötvattnet utan drog sig efter leken ut mot havsvattnet vid mynningen för att kalasa på allt ätbart där. Dessa fiskar låg ofta högt upp på årsbästalistorna.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
              För 50 år sedan var Lagan ett säkert ställe där många storabborrar fångades. Den som kände till något om åns bottenförhållanden brukade hitta storabborrar i djupgropar i vilka det kunde gå att hitta riktigt stora abborrar på våren. Dessa stannade inte så länge i i sötvattnet utan drog sig efter leken ut mot havsvattnet vid mynningen för att kalasa på allt ätbart där. Dessa fiskar låg ofta högt upp på årsbästalistorna.
              Då mindes jag rätt!
              Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


              /Stefan

              Kommentera


              • #17
                Det roliga med att prata om "stor" abborre är ju att den kan diffa bra i vikt. En fisk fångad i mars/april kan va upp mot ett halvt kilo tyngre än i maj.
                Nu har jag aldrig vägt rompåsar på stora honor. Brukar aldrig ta upp dom. Men kan tänka mig att en borre som närmar sig 2 kg har bra stor påse i magen.
                Kan ju vara nåt att tänka på om man nu jagar "stor" abborre.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                17 svar
                3 138 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg harlequine  
                Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                40 svar
                3 209 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                1 668 svar
                361 388 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg HA-Lures  
                Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                50 svar
                12 023 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TiSo
                av TiSo
                 
                Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                680 svar
                57 384 visningar
                4 gillar
                Senaste inlägg DuffelDad  
                Arbetar...
                X