Hitta gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hitta gädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hitta gädda

    Hej, har haft problem med att hita gädda i en sjö som brukar leverera lite på sommaren.
    Sjön är 8m djup och har ett medeldjup på 2,1m och är väldigt grumlig, sjön har gädda, abborre, mört och braxen i sig men jag har själv enbart fångat en"större" gädda på 6kg annars är snittet på 1-3kg.
    Det brukar vara många tyska turister som trollar under sommaren men sen ser jag bara någon ensam båt ute under hela hösten fram tills isen lägger sig.

    Har hittat 2 djupkanter som går från 1-4 meter men de har bara levererat någon enstaka lite gädda.

    Har ni några tips på var jag borde testa att fiska nu under höst/vinter?
    Vilka beten skulle ni rekomendera?
    Bifogade filer

  • #2
    Har du ekolod så sök betesfisken bör du hitta gäddan oxo, som bete något som du kan fiska långsamt tex ett tailbete eller liknande hade jag valt.

    Kommentera


    • #3
      Sjön ser ganska liten ut och påminner mig lite om en av sjöarna jag brukar fiska i med djuphålan i mitten. Så här års hade jag lagt den mesta tiden kring den djupaste delen i sjön och det är ett segt fiske med ganska få hugg... Ibland hugger dom bara nån meter under ytan och ibland måste man ner och studsa en jigg på botten men inte allt för sällan är det fiske mitt i vattenmassan.

      Jag brukar börja uppifrån och arbeta mig nedåt.

      Det är ju dock inte säkert att det finns större gäddor än den på 6 kilo i sjön så du kanske jagar en enhörning där.

      Kommentera


      • #4
        Som ovan svarat tidigare
        Lägg tiden kring djuphålan, med ekolod kan du ganska snart hitta några större stim av betesfisk.
        Runt dessa trivs gäddan!
        Runt 6m som djupast, inte djupt egentligen så jag hade kört nå blyat gummibete eller Wobbler som du får ner i vattenmassan ungefär på 2-4m då täcker du mycket vatten.
        Nästa steg blir att leta grundare efter brax-ätande-gäddor,.. inne bland skiten, varma grunda vikar etc.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        17 svar
        3 195 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg harlequine  
        Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
        40 svar
        3 240 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TomHiddleston  
        Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
        1 668 svar
        361 515 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg HA-Lures  
        Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
        52 svar
        12 441 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TiSo
        av TiSo
         
        Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
        713 svar
        60 281 visningar
        4 gillar
        Senaste inlägg Robbe511  
        Arbetar...
        X