Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Go Ambassadeur!!!
Collapse
X
-
Vänta tills du får höra pike1:s numerärUrsprungligen postat av Åsunden Visa inläggGött, jag har ett mål att sträva efter.
Wreck; tack!
, alternativt; fan ta dig !!!!
Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggVänta tills du får höra pike1:s numerär
Jag tror jag har en uppfattning. Men han är ju ordförande i "nördarnas Ambassadeurklubb", dvs en hjälte !!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera
-
Så rätt.Ursprungligen postat av Åsunden Visa inläggJag tror jag har en uppfattning. Men han är ju ordförande i "nördarnas Ambassadeurklubb", dvs en hjälte !!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
De var sista gången jag köpte en shimano i alla fall jag var så dum att jag köpte en corvalus.
Den började få miss ljud inte kul och fiska då.
fiske polarna mobbar mej att jag inte köpte en RIKTIG rulle som Ambassadeur hoppas jag för en ny corvalus på garantin då ska jag byta upp mej till en Ambassadeur Revo är dom bra dom?
Kommentera
-
Alldeles utmärkta till lättare spinnfiske...typ upp til 50 gr .Ursprungligen postat av Mitt3 Visa inläggDe var sista gången jag köpte en shimano i alla fall jag var så dum att jag köpte en corvalus.
Den började få miss ljud inte kul och fiska då.
fiske polarna mobbar mej att jag inte köpte en RIKTIG rulle som Ambassadeur hoppas jag för en ny corvalus på garantin då ska jag byta upp mej till en Ambassadeur Revo är dom bra dom?
Kommentera
-
Jag älskar min revo, men skall du kasta större jerks, dvs > 50-60g, Kör på en större ambassadeur.Ursprungligen postat av Mitt3 Visa inläggska ha den till jerk tänkte ja mej
Jag tror inte revon håller speciellt bra till beten över 40-50g..
Som sagt så ofta här, kör på c3 eller motsv.
Gärna en amba med ganska hög utväxling, det gillar jag, lätt att snabbt ta in slacklina typ.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Har funderat på att inhandla en ny amba nu, men vet inte riktigt vilken.. vill ha en med klassisk utseende
har funderat på antingen Heritage, Midningt blue, eller Sunset orange.. vet att det är många kunniga amba freaks på denna site, ingen nämd ingen glömd
vilken skulle ni rekomendera utav det nyare "snygga" modellerna.. vad e bra respektive dåligt me dem, då man dänger tunga jerks?
//PudDI come from a small drinking island, with a fishingproblem.
Kommentera
-
De som du nämner har samtliga det stadiga kromade mässingstativet. Grundkonstruktionen är densamma på samtliga. Finns egentligen bara en större skillnad och detta är centrifugalbromsbrickan. Heritage har tvåstiftare med vikter i vävbakelit (klassisk konstruktion), sunset orange har en tvåstiftare med nylongvikter medan midnight blue har en sexstiftare (den som sitter som standard i de flesta rullar från och med 2007). Att byta centrifugalbromsbricka är barnsligt enkelt.
Köp den rulle du tycker är "snyggast" och stoppa i en sexstiftsbricka. Kostar inte många kronor. För heritage och sunset orange måste du då även byta pinjongdrevet till ett som passar sexstiftaren (mycket enkel operation). Jag brukar för övrigt även byta kullager i alla mina rullar till keramiska av bättre kvalitet än de som ABU monterar i fabrik.Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
|
25 svar
3 336 visningar