Rosa buster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rosa buster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ringaby Visa inlägg
    Haha Gaybuster, lät så roligt.
    Im here all week
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow Visa inlägg
      Vad är igentligen anledningen till att en helt onaturlig färg såsom nemo eller gaybustern sägs vara bra? Borde inte naturliga vara det bästa?

Varenda gång jag slänger på något färgglatt så tror jag aldrig på betet.. Inte bra kanske, att inte tro på sitt bete..
      Tror du gäddan ser betet som en fisk då? Jag menar, om gäddan aldrig sett betet förut är det ju ändå inte naturligt?
      Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi Visa inlägg
        Tror du gäddan ser betet som en fisk då? Jag menar, om gäddan aldrig sett betet förut är det ju ändå inte naturligt?
        Humm, nej det är ju just det, borde inte gäddan leta efter saker som ser ut som det den brukar äta?

Eller vad menar du?
        &

-Okänd

Kommentera

Humm, nej det är ju just det, borde inte gäddan leta efter saker som ser ut som det den brukar äta?

Eller vad menar du?
          Frågan är om något bete ser ut som en fisk för gäddan? Oberoende av betets färg.

Jag tror inte att gäddan ser betet som en fisk i många läge. Kanske att den ser det som nån sorts naturlig föda om den passar in i omgivningen men inte mer.

Jag tror iaf på att fiska efter två koncept. Antingen så naturtroget som möjligt(i tron om att fisken kan gå på att betet är en betesfisk) eller så onaturligt som möjligt. Det onaturliga drar ju massor av uppmärksamhet och ger då hugg pågrund av fiskens nyfikenhet.

Teorier är kul
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi Visa inlägg
            Frågan är om något bete ser ut som en fisk för gäddan? Oberoende av betets färg.

Jag tror inte att gäddan ser betet som en fisk i många läge. Kanske att den ser det som nån sorts naturlig föda om den passar in i omgivningen men inte mer.

Jag tror iaf på att fiska efter två koncept. Antingen så naturtroget som möjligt(i tron om att fisken kan gå på att betet är en betesfisk) eller så onaturligt som möjligt. Det onaturliga drar ju massor av uppmärksamhet och ger då hugg pågrund av fiskens nyfikenhet.

Teorier är kul
            Låter som en vettig åsikt, det fick mig att tro på skarpa färger mer i alla fall!

Tack för den insikten
            &

-Okänd

Kommentera

Vad är igentligen anledningen till att en helt onaturlig färg såsom nemo eller gaybustern sägs vara bra? Borde inte naturliga vara det bästa?

Varenda gång jag slänger på något färgglatt så tror jag aldrig på betet.. Inte bra kanske, att inte tro på sitt bete..
              Finns massvis med teorier om detta, de som ni har spekulerat i ovan är också något som jag tror på. Att fiskar helt enkelt är nyfikna, avundsjuka samt kan bli aggressiva av vissa färger. Kan dra en paralell till, har en goja här hemma som verkligen inte gillar rött eller skrikiga färger. Inte så att han biter en om man har fel färg på tröjan (han är ingen fotbollshuligan ) men att han föredrar leksaker i starka färger råder ingen tvekan om.

Däremot så tycker jag mig se en tendens att de gäddor som följer betet ända in till båten, oftast gör det när man fiskar med en skrikig färg. Vid mer naturliga färger händer det mer sällan, något som nån annan har erfarenhet utav?

Men att beten av skrikig karaktär är bra beten/färger råder ingen tvekan om. Den klassiska färgen papegoj samt flera andra däribland redtiger/red devil, firetiger samt Zalts ålandsfärgen har tagit flera fina gäddor. Det är kul med teorier!

Kommentera

Färgkoden på Bustern är C97!!! Handlade en idag, den skall på simtur till helgen...

Kommentera

Vilken tur att jag köpte en homo-gay buster förra veckan. Hade aldrig sett en sån förut, men tyckte den verkade het och såg ut att passa för tidig vår o. sen höst.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                  3 svar
                  2 874 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Swangsta  
                  Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57