Allt som du skriver är korrekt. Men det som jag skriver är ganska utbrett. Inte bara inom fiskeredskap branschen: kläder, kosmetika, livsmedel, etc. Att alla mellanhänder vinner så jätte mkt, att tillverkarens pris är nästan betydelselös i sammanhanget, det vill säga max 15% av slutpriset.
Det med exemplet som jag tatt upp, jag har sett hos alla stora butiker. Inga namn, men nästan alla butiker i Malmö, Lund och Helsingborg. Och även vissa på Internet. Alltså det som du skriver om seriositet i branschen kanske är rätt, men då dessa seriosa butiker är ytterst få. Jag har inte stött på en fiskebutik som inte gör det. Inte med alla varor men med vissa.
Och när du skriver om 2,0 - 2,2 marginal, menar du 200 - 220%?
Det med exemplet som jag tatt upp, jag har sett hos alla stora butiker. Inga namn, men nästan alla butiker i Malmö, Lund och Helsingborg. Och även vissa på Internet. Alltså det som du skriver om seriositet i branschen kanske är rätt, men då dessa seriosa butiker är ytterst få. Jag har inte stött på en fiskebutik som inte gör det. Inte med alla varor men med vissa.
Och när du skriver om 2,0 - 2,2 marginal, menar du 200 - 220%?
Kommentera