Zamen är helt klart en bra wobbler men efter ett par hugg så tar den in vatten så den sjunker som en sten.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Zam den mest underskattade gäddwobblern?
Collapse
X
-
Zalt är en helt suverän wobbler. Har tyvärr gått i från den näsan helt sen jag böraj jerka. Men det finns få wobblers som man kan fiska så mångsidigt med som lilla zalten...från 2 dm till 2meter beroende på teknik. Zam har jag tyvärr bara testat i jerk utförande och den är sjukligt svårfiskad tyvärr..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggTycker biltema wobbler´n Gale är den mest underskattade gäddwobbler´n...
Visst, den funkar även fast skeden går av så fort betet landar i vattnet. Gäller 2 ex, de enda jag testat utan att veta fabrikatet från början...kompisen ville ha ett utlåtande.
Kanske håller om man droppar den från spötoppen iofs...
Kommentera
-
Tycker Zammen fiskar hyggligt periodvis. Zalt´s Bombervariant. Gången är riktigt fin och jag har plockat ett par hyfsade på denna i skiftande miljöer (fisk mellan 4-7kg). Inga problem med att vobblern delat sig som vissa haft. Har endast kört med den lilla i svävande utförande...
Kommentera
-
Min erfarenhet säger att Zam'en plockar rätt mycket fisk, tycker den är likvärdig med Bomber, Conrad o.s.v. Zalten däremot fångar inte lika många som zam, men den har en förmåga att kunna lura dom lite större fiskarna. Sedan är ju frågan vad man är ute efter, kvantitet eller kvalitet... (Zam-tail däremot verkar rätt het, men har inte testat den ännu)
Kommentera
-
Hej alla,
Både Zalt och Zam är mkt bra vobbler. Zalt är lite sävligare och Zam är lite ettrigare, så prova att variera efter temp och gäddans beteende.
Första generation Zam hade tunn sked som kunde gå av om man var vårdslös, men numer är den förstärkt på undersidan och håller bra.
Både Zam och Zalt finns i jerk-utförande och kallas då Zam Z resp Zalt Z. Zam Z finns även i tail-utförande som varit grym denna höst!
Jag har 12,60kg som störst på Zalt och 11,90kg på Zam, så visst tar de stor gädda!
Hälsningar
Anders KrusAnders Krus - www.skargardsfiske.se
Kommentera
-
Zam är ett kanonbete, har utan tvekan varit bättre än Zalt i mina vatten. Den första jag köpte var en 16 cm flyt papegoj, och har tagit massvis med fisk på denna (största 115 cm). Inga problem med vare sig lack eller läckage. Dom större på 22 cm har jag också haft fint fiske med, dock ingen stor än. Jag tycker att Zam är den bästa wobblern som går att få tag på.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Motvind Visa inläggZam är ett kanonbete, har utan tvekan varit bättre än Zalt i mina vatten. Den första jag köpte var en 16 cm flyt papegoj, och har tagit massvis med fisk på denna (största 115 cm). Inga problem med vare sig lack eller läckage. Dom större på 22 cm har jag också haft fint fiske med, dock ingen stor än. Jag tycker att Zam är den bästa wobblern som går att få tag på.
Konstigt att ditt rekord är 109 cm då......
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne Johansson Visa inläggKonstigt att ditt rekord är 109 cm då......
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 206 visningar
1 gilla