Vad tycker ni om Phantom? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tycker ni om Phantom?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hm, förstår plötsligt varför jag kom över 2 Phantom till halva priset då. Det står Odyssey på lådorna. Får väl se om de ändå kan locka upp någon madame

Kommentera

jag tycker personligen att phantom är helt ok
      men för vad den kostar så finns det bra mycket bättre beten
      Titta gärna in på min fiskeblogg
      www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Jag köppte en softtail phantom, och jag älskade den, men nu sitter den i en stock... :/

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av NobleP Visa inlägg
          Hm, förstår plötsligt varför jag kom över 2 Phantom till halva priset då. Det står Odyssey på lådorna. Får väl se om de ändå kan locka upp någon madame
          Hehe, du från giganten! Hade jag vetat att det var halva priset på dem hade de inte varit kvar när du kom:P tycker du skall vara skitnöjd

Kommentera

De äldre i trä har fiskat grymt bra, men vissa mår gott av ett lager e-tex, annars kanske det går som för fisherking81...

Något som retade mig som f-n var att de var så olika viktade, vissa sjönk som gråsten, medan andra flöt som kork. Det krävdes lite borrande och viktande innan de betedde sig som jag ville, och när jag ändå var igång, så plockade jag bort främre och mittenkroken, och satte en mellan de gamla fästena, precis bakom blyet. Överflödigt och estetiskt störande med för mycket krok! De har sina ideer, jänkarna...

Ett par av mina gamla favoriter har tagit en hel del gäddor i alla storlekar (utom drömgäddor) och har hållt kanonbra i lacken, men vissa av betena har haft så tunnt lager att de aldrig fått se sjön i väntan på e-tex. Phantomen är som någon tidigare sa, ett bete i stil med piggen och freestylern, alltså en räddare i nöden. När det är trögt på andra beten levererar dessa fortfarande.

Lilla Phantomen har jag precis som Trash haft problem med mycket felhängningar när jag kört med mjuk tafs, men sen har den tappat lite i gången med styv, så den får inte mycket fisketid. Då kör jag hellre pig jr.

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg

Sen tycker ja det inte är rimligt å betala över 200 kr för ett plast bete.
            Är det inte skit samma vad betet är byggt av om det tar mycket fisk, och dessutom håller för hur många gäddor som helst? Eller ska man hellre betala 300 pix för ett random träbete, även om det pajjar efter första fisken bara för att det är mer hantverk bakom? Är det inte rimligt att köpa piggen heller då?
            mer minor i trålarna

Kommentera

Måste tyvärr stämma in i kalgokören på kvalitén. Grymmt dålig lack på den. Men om kör ett eget lager e-tex så lär den hålla. Och betet i sig är det inget fel på. Även om det enligt mig finns betydligt bättre bete i den prisklassen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
              3 svar
              2 873 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Swangsta  
              Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57