Bulldawg vs. Mr Big Rubber & Alien Eel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bulldawg vs. Mr Big Rubber & Alien Eel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tänkte liva upp denna tråden igen då jag nyss inhandlat en styck grön Mr Big Rubber. Tänkte när jag stod med den i handen att denna måste ju bara vara överjävlig för stor gädda.

Vi är ett gäng som fiskar två gånger om året i Alsen och det är mycket prestige och pengar i att vinna denna fisketur på största fisk.
    Eftersom vi uteslutande trollar efter båt så undrar jag om denna funkar att trollas? Hur djupt går den ner vid trolling?

Förslag på färger, vilken funkar bäst? Alsen är en grumlig sjö med brunt vatten.

Kanske rentav någon som fiskat i Alsen och har tips på beten eller ställen som är extra heta?

Kommentera

Jag har fiskat i grumligt vatten med grön/orange mr rubber... Det går att trolla med.. Men det som är bäst är att fiska den vid djupkanter... komma ner till sommargäddan. då jäklar... vid dessa situationer spöar gummibetena alla wobblers i min åsikt. En tur förra sommaren fiskade jag 20% av tiden med mr rubber och resten med wobbler/jerk.. hade ca 5 gäddor upp till 2.5 på wobbler och 4 gäddor, ingen mindre än 3 på mr rubber...

Angående kvalité så tycker jag att mr rubber håller helt ok. Ha med tändare och smält ihop då det blir ett lite större jack bara så klarar de många gäddor.
      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Sälstryparn Visa inlägg
        Btw finns det något gäddbete som kammar noll
        Det enda som ingen häromkring fått napp på är Freestyler.
        Varför vet jag inte .....[/QUOTE]

JO JAG

du kanske inte får någon attraktiv gång på den bara:P

Kommentera

Hej Daniel.
          Bullarna funka riktigt bra när det är lite djupare, har sett att det nu har kommit "shallow" varianter av dom också.
          Det här är den jag har fått mest på:

Har fått på alla färger, tror mer att det är själva rörelsen som gör att dom funkar så bra. Vi hade en em i maj förra året då jag å en polare va ute å fiskade efter gädda, vi hade uppe över 40st i båten och vi tog dom alla på Bullar.
          En grej som vi ska köra med i går är att köpa små rasselkammare som man trycker in i betet, på det sättet får man vad dom just saknar... ljud.
          Vi kastar mest me dom men kör också en del trolling me dom där det passar, 3m och djupare bör det vara om du kör me dom som väger 98gram.

Kan också starkt rekomendera att du tacklar om dom, riktigt kassa krokar å fjäderringar tyvärr. Kolla länken nedan.

/bjorma
          >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

http://fiske.makkes.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorma Visa inlägg
            Hej Daniel.
            Bullarna funka riktigt bra när det är lite djupare, har sett att det nu har kommit "shallow" varianter av dom också.

Har fått på alla färger, tror mer att det är själva rörelsen som gör att dom funkar så bra. Vi hade en em i maj förra året då jag å en polare va ute å fiskade efter gädda, vi hade uppe över 40st i båten och vi tog dom alla på Bullar.
            En grej som vi ska köra med i går är att köpa små rasselkammare som man trycker in i betet, på det sättet får man vad dom just saknar... ljud.
            Vi kastar mest me dom men kör också en del trolling me dom där det passar, 3m och djupare bör det vara om du kör me dom som väger 98gram.

Kan också starkt rekomendera att du tacklar om dom, riktigt kassa krokar å fjäderringar tyvärr. Kolla länken nedan.

/bjorma
            Marcus, i år eller i går ?
            Nej men allvarligt, precis som Bjorma säger så riggar vi om till rygg-tackling oftast. Av diverse anledningar, mindre gräs och bottenmojs bland annat
            Behövs inte va stora pikes innan de inhalerar hela "bullen", och då sitter de ju oavsett. En annan grej man kan tänka på är att ha med superlim, och en propan/butan brännare till lagning om det kniper. Finns på jula för 150:- och uppåt, funkar dessutom bra till etexning.

/ Skitfiske
            [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorma Visa inlägg
              Hej Daniel.

/bjorma
              Kan du utveckla det där med rasselkammare att trycka in? Låter helt klart intressant. Att det finns lösa rasselkammare med 2-3 kulor i vet jag men hur får man in dem i t.ex alien eel? Skära upp ett hål, trycka in och smälta igen hålet som jag tänker borde funka?

Och när det gäller ljudet, blir det verkligen något vettigt ljud? "Isolerar" inte gummit ljudet utåt? En wobbler är ju en annan sak med sitt hårda skal...
              Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Sälstryparn Visa inlägg
                Btw finns det något gäddbete som kammar noll
                Det enda som ingen häromkring fått napp på är Freestyler.
                Varför vet jag inte .....[/QUOTE]

Freestyler är ett kanonbete, som ger bra med fisk. Lugn och försiktig gång utan rassel... Det är de där små... knappt märkbara rörelserna, som det smäller på.... en dräpare!
                www.mag.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                  Kan du utveckla det där med rasselkammare att trycka in? Låter helt klart intressant. Att det finns lösa rasselkammare med 2-3 kulor i vet jag men hur får man in dem i t.ex alien eel? Skära upp ett hål, trycka in och smälta igen hålet som jag tänker borde funka?

Och när det gäller ljudet, blir det verkligen något vettigt ljud? "Isolerar" inte gummit ljudet utåt? En wobbler är ju en annan sak med sitt hårda skal...
                  Vet inte om hur rasseleffekten blir men en rassel kammare är bara att trycka in utan att skära upp. Har provat i en större jigg utan att det syns nått hål, men skadar väl inte med en droppe superlim efteråt.
                  Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg

Hej igen.
                    Fins rasselkammare som är spetsiga som man enkelt kan trycka in (tror jag iaf).
                    Annars får man göra som du skrivet, snitta ett litet hål å sen in me dom å smälta åt sen. Fins rätt små sånna, på 5-7mm.
                    Ett alternativ (iaf på MrBigRubber) är att om man tacklar dom som vi gör så får man en öggla fri på ovansidan, där skulle man kunna fästa en rasselkammare/spinnarsked som hänger där löst å ger ifrån sig ljud. Med dubbla spinnarskedar så får man ljud plus lite blänkande.
                    Säkert så blir det mindre ljud i ett gummibete än i en hård wobler.
                    Man får testa sig fram till vad som funkar.
                    >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

http://fiske.makkes.se/

Kommentera

Skall helt klart testas. Spinnarsked finns ju som tillbehör till Alien Eel och kombinationen en skrikig färg på eel, spinnarsked och rasselkammare i en grumlig djupbrant under sommaren känns som en riktigt het kombination!
                      Min blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                      51 svar
                      6 402 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK