Några Jerkfiskare i Växjötrakten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Några Jerkfiskare i Växjötrakten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av _MVF_ Visa inlägg
    ok ok. jaha en sån orange, då vet jag precis va du menar..
    Hehe va bra, den är vit innuti osså

Ursprungligen postat av _MVF_ Visa inlägg
    öjj fan va coolt, jag vill med ha en annan rulle.. min e kass..
    väntar med spänning på att prova den vill jag lova...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Liljamannen Visa inlägg
      Hehe va bra, den är vit innuti osså

väntar med spänning på att prova den vill jag lova...
      va e den vit innuti? då har jag ingen aning igen..
      ja det kan jag tänka mig du.. rackans va jag blev sugen :P
      [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

• Teneriffa (Kanarieöarna) blev ingen hit... fiskade lite med mete och vobblers vid några klippor men efter att själv inte fått något eller sett någon av infödingarna fått något så sket jag i de helt och hållet..
        Däremot ska jag till stugan (oskarshamns skärgård) för en jerkhelg nu, ska bli härligt.
        Återkommer med rapport på måndag!
        http://bellafishing.blogspot.com - Predatorfiske!

Kommentera

• Tråkigt att de inte högg lite tropiskt...men men, kanske kommer fler tillfällen.

Torsdag blir nog en heldag på sjön, ledig från jobbet o då gäller de att ta vara på tiden på bästa möjliga sätt. Ska ju bli kallare sen till helgen så de gäller att passa på...

Kommentera

• Var ute en sväng idag, kallt som fasen om händerna, men väldigt fint väder i övrigt...
            Valde att slänga i en knallgul zaltwobbler efter båten redan ifrån båtplatsen. Med siktet inställt på andra sidan sjön. Väl framme vid första anhalten börjar jag veva in wobblern. 2-3 m från båten smäller det till rejält och årets största gädda kan landas enkelt. Även största på jerk. 80 cm lång o fet som fasen, vågen visade 4.1 kg, en våg som jag senare kontrollvägde, o visst va den aningen missvisande...=) dock inte så mycket. 4.6 blev årets rekord. Resten av dagen var ganska dryg fiskemässigt, endast en liten snipa på runt 2 kg föll även den för Zaltisen...

Imorrn blir de nya tag o ännu en kall dag på sjön...
            Senast ändrad av Liljamannen; 2008-11-20, 21:43.

Kommentera

• Grattis Liljamannen till årsbästa! Alltid kul
              http://bellafishing.blogspot.com - Predatorfiske!

Kommentera

• mattias: hehe kunde inte den vart på när vi va ute.. grattis hörru
                tog du den på muskedunderspöt?
                Senast ändrad av _MVF_; 2008-11-21, 13:24.

Kommentera

mattias: hehe kunde inte den vart på när vi va ute.. grattis hörru
                  tog du den på muskedunderspöt?
                  Hehe, de skulle den varit o gärna några till...=) Nä inte på bamsespöt, körde me Jerkprylarna...

Var ute idag osså, efter ett jäkligt struligt däckbyte på morgonen trodde jag aldrig att jag skulle komma ut...

Men underbart väder, kallt så inni... trodde jag skulle förfrysa om min högra hand...så jag har helt enkelt lärt mej att fiske fullt acceptabelt med tummvantar på... Nån fisk blev de inte, förutom en ganska fin som släppte några meter innan båten, uppskattningsvis i samma storlek som den igår, dryga 4 kg. Trodde först de va bottennapp så jag slet o hade mej för att få loss draget, men då flög en firre upp en meter ovanför vattnet, häftigt...

Kanske till och ed blir ett pass imorrn osså...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Liljamannen Visa inlägg

Hehe, de skulle den varit o gärna några till...=) Nä inte på bamsespöt, körde me Jerkprylarna...

Var ute idag osså, efter ett jäkligt struligt däckbyte på morgonen trodde jag aldrig att jag skulle komma ut...

Men underbart väder, kallt så inni... trodde jag skulle förfrysa om min högra hand...så jag har helt enkelt lärt mej att fiske fullt acceptabelt med tummvantar på... Nån fisk blev de inte, förutom en ganska fin som släppte några meter innan båten, uppskattningsvis i samma storlek som den igår, dryga 4 kg. Trodde först de va bottennapp så jag slet o hade mej för att få loss draget, men då flög en firre upp en meter ovanför vattnet, häftigt...

Kanske till och ed blir ett pass imorrn osså...
                    det ja du e ju flitig du hehe.. det är jävla coolt när dom hoppar o rystar i grejorna.
                    vi ska nog dra upp båten idag, det är farsans båt så han får väl bestämma då.
                    så man får väl ta en paus o sikta in sig på isfisket om det nu blir nån jäkla is.
                    brukar du ismeta eller angla nått? du skulle ju göra ismetespö av dina gamla trasiga.

Kommentera

det ja du e ju flitig du hehe.. det är jävla coolt när dom hoppar o rystar i grejorna.
                      vi ska nog dra upp båten idag, det är farsans båt så han får väl bestämma då.
                      så man får väl ta en paus o sikta in sig på isfisket om det nu blir nån jäkla is.
                      brukar du ismeta eller angla nått? du skulle ju göra ismetespö av dina gamla trasiga.
                      Jo de e häftigt...Blev inget fiske varken igår eller idag faktiskt, kylan kändes lite väl bitter, o högra tummen gör lite ont...=) inte van vid rullen ännu...

Skulle dragit upp båten denna helgen osså, men blev inget med de, slutar på mitt jobb sista november o kommer inte ha ngt att göra fram till 12e januari, så jag hoppas på mycket mildare väder...

Har faktsikt isfiskat väldigt lite, men har angeldon o grejer hemma, hade tänkt att försöka mej på de lite i vinter. Skulle behöva nån som kan visa lite hur man gör...
                      Ska försöka laga spöna först, är bland dom skönaste spön jag kastat med. annars får de bli isfiskegerjer av dom, o de skulle jag me behöva lite hjälp med...haha

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 855 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57