Ingen regnbåge :( - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen regnbåge :(

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ingen regnbåge :(

Idag var jag och fiskade i Harasjömåla efter regnbåge. Jag vet att där är gott om regnbåge. Var där i onsdags också och fångade 6 stycken på kast. Idag när jag fiskade hade jag både flötmete, bottenmete och kastade samtidigt. Fick inte ett enda hugg. Metade med Powerbait och testade alla slags färger. Vad kan det bero på att jag inte fick nåt hugg ens? Jätte tacksam för svar...

MvH Macke

Det är nog bara..

..att förlika sig med att ibland så vill de bara inte hugga. Man kan fiska på platser (som tex put and take vatten) som man VET att det finns fisk men vad man än väljer så är det som förgjort. Har ett klubbvatten i Karlshamn som ibland är hur lättfiskat som helst men ibland så varken ser eller känner man det minsta liv där.
    Vet inte helt det där med månens faser och fiskens huggtider. En del kör ju stenhårt på detta.
    Men man får se det som att det är en del av charmen med att fiska. Garanterad fångst är inte heller kul...
    Nästa gång tar du säker 6st igen.

Kommentera

Jag och min Farsa var i tollerupsjön för någon vecka sedan och vi har alltid fått fisk där. Oftast båda i bland bara jag eller han, och vi har varit där mellan 20 - 30 gånger. Men denna gången fick vi inget där var även 4 - 5 andra personer och ingen fick något. Mycket konstigt men som (sveprod) skrev i bland kvittar det vad man gör. Men det är ju det som är lite tjusningen med fiske man vet aldrig vad som händer.
      Att 2 personer inte fick något är väl inte så konstigt? men att inte någon fick det blev jag förvånad över.
      Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
      3 svar
      2 854 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Swangsta