"Skickas utan krokar" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Skickas utan krokar"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Jag håller med! Vad är det för trams att skicka utan krokar?! Det är ju inte direkt jobbigt att packa så att krokarna inte riskerar att komma ut. Sen kan köparen göra vad den vill med de befintliga krokarna.
    In vino veritas

    Kommentera


    • #32
      Jag skickar alltid utan krok då ja använder bubbelplastkuvert att packa i. Då är det för brevbärarens bästa som ni kanske fattar? Krokarna i sig är som sagt oftast rostiga eller sämre kvalitet.

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg
        Jag skickar alltid utan krok då ja använder bubbelplastkuvert att packa i. Då är det för brevbärarens bästa som ni kanske fattar? Krokarna i sig är som sagt oftast rostiga eller sämre kvalitet.
        Varför har du rostiga och dåliga krokar på dina beten?

        Kommentera


        • #34
          För att jag fiskar med dem. :-)

          Kommentera


          • #35
            Underbart att väcka en gammal tråd så här! Frågan är lika aktuell än. Har jag ingen lämplig låda till hands säljer jag utan krok, så mycket smidigare att skicka då och vanligt brevporto dessutom. För de som stör sig på krokdetaljen är det mycket enkel sak att inte köpa/delta i budgivningen.

            Kommentera


            • #36
              Faktum är att detta kanske var en av de viktigare trådarna att väcka till liv. Ha, ha, ha!
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

              Kommentera


              • #37
                Om dragen säljs utan krok är det fritt fram för köparen att sätta på sina favoritkrokar.

                Kommentera


                • #38
                  På den tiden man köpte och sålde en del beten var det inte ovanligt att få hem en uppsliten tom kuvert eller krav på porto pga att krokarna gjorde brevet "skrymmande" enligt posten.
                  Många av de man köpte av tyckte att ett lager med papper gav tillräckligt bra krokskydd.

                  Sedan var det många som tyckte frakten var hutlöst om man följde postens regelverk.

                  De krokarna som satt på beten var ofta bara att skrota.
                  Senast ändrad av Kattman; 2021-02-17, 22:53.

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
                    Underbart att väcka en gammal tråd så här! Frågan är lika aktuell än. Har jag ingen lämplig låda till hands säljer jag utan krok, så mycket smidigare att skicka då och vanligt brevporto dessutom. För de som stör sig på krokdetaljen är det mycket enkel sak att inte köpa/delta i budgivningen.
                    Mycket viktig! :-)

                    Man kan dessutom om man tycker säljaren är snål, själv vara, eehh sparsam och buda ca 20-40kr lägre än annars tänkt så hamnar man rätt givet budget!

                    Kommentera


                    • #40
                      Helt klart en viktig tråd att väcka till liv! Jag tycker personligen inte att prissättningen på andrahandsmarknaden påverkas av om krokar följer med eller inte. Det kanske är jag som har för lågt ställda krav på mina krokar, men för mig funkar det i väldigt många fall med originalkrokarna. Det är väldigt sällan jag känner att jag måste byta till Gamakatsu eller Owner. Sen är det faktiskt delvis en bekvämlighetsfråga i kombination med en kostnadsfria. Att ha ett storpack krokar i varje storlek från 2 till 5/0 kostar trots allt en slant. Jag har för övrigt både fått och skickar drag med krokar och det går att skicka säkert, utan att riskera brevbärarens liv, om viljan finns...
                      In vino veritas

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 206 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 241 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 537 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      55 svar
                      12 652 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      715 svar
                      60 680 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Arbetar...
                      X