Amb mörrum - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amb mörrum

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

En julklapp som investerades i reala värden! Tack Fiskmix för att jag fick köpa den! Och tack alla ni som inte kom till skott i höstas när den fanns till salu här.

Den rullen ska jag ha mycket skoj med hoppas jag. När den sen någon gång i den mer avlägsna framtiden pensioneras, så ska jag med glädje klappa mig på axeln och säga: Den gången du köpte den rullen gjorde du i alla fall något som var bra - även för dig!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

ja nu har den lämmnat ett tom rum på kuddén men jag får väll ta och fixa en ny "ögonsten", kanske får åka in till berras på måndag och köpa en busterjerk eller kanske en BD som tröst.
      Tube for life

Kommentera

Se upp var du lägger söta örat i så fall! Det kan bli en häftigare pearcing än du tänkt annars!

Kommentera

BeBest grattis till ett (förmodat) fynd! SX 1600 är världens goaste minimultirulle, perfekt för det mesta. Klarar garanterat tyngre firreluringar om så behövs...-ABU hallå, kör igång tillverkningen av denna pärla nu!!!!

Kommentera

Jag har inte kollat den inuti än men den verkar starkt byggd så inte tror jag att det blir rullen som ger sig först, om jag har en tioklubbare på kroken. Men om jag nu skulle dra på en större fettfena ute i öppen sjö så kanske det blir lite mera svettigt.

Kommentera

Skulle det gå att jerk fiska med en 1600sx eller är den för liten har funderat på att köpa en sådan

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Originally posted by team char
                Skulle det gå att jerk fiska med en 1600sx eller är den för liten har funderat på att köpa en sådan
                För lättaste jerket upp till kanske 25-30 gram typ Zara-spook, lilla Poe´s jackpot och sånt, funkar den. Den är framtagen för japanska marknaden och deras bass-fiske.
                Spolen är av tunn aluminium och extremt lätt och har annan utfromning än vanliga Mörrum, så du kastar beten nedåt 5-7 gram med den.

Kommentera

Har använt min 1600 SX UltraMag konstant i nästan två år. Har parat ihop den med ett St. Croix PC60MLF2. Har provat en hel del linor, och Berkley's Trilene XL (röda) 25mm (8lb) mono vinner med stor marginal. Bland fighterna den vunnit finns abborre på 800gr. två mkt pigga göddor på 5kg (10mins+ fight, man hamnar i baksätet, vilket gör att några $100 glöms bort på sekunden) på jigg o spin. largemouth bass på 3.5kg. div öringar. med rätt setup (spö och lina) så verkar allt från 5gr - 25gr gå utmärkt. rekommenderar det starkt för all jigg, spinn, UL, plast och sked fiske. nästa rulle blir nog shimano conquest DC i storlek 100 eller 200..
                  Senast ändrad av KMB; 2004-08-28, 23:13.

Kommentera

Jag har inte hittat det ultimata spöet till min rulle än men monterad på ett spö avsett för beten upp till 40g och med 0,23 Berkley Vanish kastar den småspinnare under 10 g långt bättre än mina haspelrullar.

Fast det är en nervös spole och det går lätt att få trassel. Sen gillar jag inte IAR eller att man ständigt måste flippra på stjärnhjulet när man vill ändra bromskraften i samband med drillningen av fisken. Har man vant sig vid en Syncro-rulle inser man nu hur bortskämd man blivit, genom att ha haft total kontroll med veven över dragkraft och drillning.

Det måste rimligen gå att göra långkastande Syncro-rullar också! Kom ut ur IAR-återvändsgränden nu ABU! Ta ledningen igen! Utveckla Syncro-rullarna! Sätt Syncro i Mörrum!

Kommentera

IAR är verkligen inte ngt. steg bakåt, tvättom ser jag det som e absolute nödvändighet. Iaf när man väl vant sig, så BeBest när du fiskat ett tag med det kommer du aldrig vilja ha ngt. annat
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 870 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta