Dyra fiskeprylar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dyra fiskeprylar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dyra fiskeprylar

Hmm brukar inte knota speciellt mycket över priser på fiskeprylar. Särskilt inte för multirullar och spön som har en lång livstid. Men ibland häpnar man. Som i senaste FFA där en Quantum Catalyst PTI eller om det nu var Q-tum Catalyst energy PTI recenserades. Rullen (vilken det nu var) fick bra betyg...men har en prislapp om ca 2500:-. På Cabelas kostar dessa rullar 89 resp 129$. Man kan alltså lägga över 1000:- i frakt tull osv och ändo få hem den billigare.

så är det med Bulldawgs oxå den kostar 11$ i usa och för 6st BD så kostar det 16$ i frakt till sverige :/ dvs max 110kr st
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ni får inte glömma bort höga lokalhyror, höga energikostnader för uppvärmning, skatt på vinster, moms, löner med höga sociala avgifter osv. Eftersom mängden man säljer är mindre än i USA måste varje drag, rulle och spö bekosta större utgifter. Alltså blir dem dyrare...

Kommentera

Originally posted by linu_z
        så är det med Bulldawgs oxå den kostar 11$ i usa och för 6st BD så kostar det 16$ i frakt till sverige :/ dvs max 110kr st
        Glöm inte att det kan komma till moms (25%) och tull (3%) på priset också.
        Plus expedititonsavgift hos Tullverket eller deras ombud - hur mycket den är har jag inte i huvudet.

Bättre är ifall du kan ta med bullarna i packningen när du rent fysiskt är i USA - i så fall är det lättare att komma undan extraavgifterna..

Kommentera

Re: Dyra fiskeprylar

Originally posted by Hippo
          Hmm brukar inte knota speciellt mycket över priser på fiskeprylar. Särskilt inte för multirullar och spön som har en lång livstid. Men ibland häpnar man. Som i senaste FFA där en Quantum Catalyst PTI eller om det nu var Q-tum Catalyst energy PTI recenserades. Rullen (vilken det nu var) fick bra betyg...men har en prislapp om ca 2500:-. På Cabelas kostar dessa rullar 89 resp 129$. Man kan alltså lägga över 1000:- i frakt tull osv och ändo få hem den billigare.
          Är det då inte dags att vi gör slag i saken och köper loss ABU delen ur den där lilla mexicanska koncernen och gör nåt riktigt av det hela?!

FRB blir det tekniska snillet, du får sköta försäljningen jag räknar pengar och är VD på lediga stunder. Sen gör vi alla sportfiskare livegna till det nystartade bolaget så att vi får en "liten" kundstock att arbeta med. Bara så vi kommer igång så smått...

Nån mer som vill haka på???

Kommentera

Hmm låter som du kelat med T-röd flaskan igen...men visst ett förslag är ett förslag o ska inte ringaktas!

Kommentera

Jag som bara la ett seriöst förslag. Men om T-röd vill vara med på ett hörn, så är det OK för min del, vem han nu är...

Kommentera

Ja på sikt kommer det nog att ges tillfälle att köpa den där lilla fabriken i Svängsta. Det ekonomiska får vi lösa då, men tyvärr får vi nog räkna med att varumärket ABU inte går att köpa loss. Men vi kanske kan skapa ett eget starkt varumärke. Top-of-the-line-modellen kan vi kalla Åsunden T-Röd MAG.

Kommentera

Jag e med. ^^ Hmm frågan är ju bara vad abu saknar visst snygga multis men en ny variant av tornö eller törno lr vad det hette. Kanske man ska tänka om med spöna och inte plojja så mycket dom får du inte direkt najs kritik tidningarna. Haspel rullarna är ok men dom dyraste exen säljer ju knappt jag skulle aldrig pröjsa 1000kr för en abu haspel. Det skulle sitta fint med lite nytt back on track dax för storvinst ^^ Jag skulle kunna ta hand om betes samt spö utvecklingen.

sen måste jag säga att berkley skeletor känns som det mest fulländade fiskemaskinen för haspel fiske på denna marknad. Designen är kanske lite skrämmande för en svensson men spöet blir billigare att tillverka mindre material, och det är verkligen ett spö som du skulle kunna stå och kasta med 3dagar i streck utan att bli trött. Jag tror att inom kort kommer marknaden blomstra för dessa spön som är gjorda för seriöst fiske. Sen är ju priset kanske inte det bästa. Men men.,.,.,.,.,.,.,.
                  Senast ändrad av linu_z; 2004-02-25, 09:29.
                  Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Bra då har vi fixat forskning och utvecklingsavdelningen i det nya ABU!

Dock, jag pratade med försäljningschefen idag, dvs Hippo, hans prognos av försäljning det närmaste kvartalet var oerhört negativ.... dvs 0 kronor.

Antingen lägger vi ner detta lilla prjekt eller oxå byter vi ut försäljningschefen?!

Kom med synpunkter!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                    25 svar
                    3 324 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Chrispenborn