Vad är ditt bästa gädddrag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är ditt bästa gädddrag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hemmagjort jerk, annars så är det för tillfället en Bulldawg

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
      yes! samma här. den har klart blivit en favvorit. men det gäller att kunna fiska med den. kan vara lite knepigt tycker många. men får man till gången så är det en dräpare!

Personligen tycker jag det är roligast att oftast prova nya drag och lära sig behärska dom fulllständigt, men förstår givetvis dom som inte har lusten eller talangen till ett flexibelt fiske.
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
        Personligen tycker jag det är roligast att oftast prova nya drag och lära sig behärska dom fulllständigt, men förstår givetvis dom som inte har lusten eller talangen till ett flexibelt fiske.
        *asg* "behärska dom fullständigt" ja, mycket ska man höra...Måste vara en nicktjuv...

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
          *asg* "behärska dom fullständigt" ja, mycket ska man höra...Måste vara en nicktjuv...
          KG? -Nu ska vi inte va sånna...
          Vad BBRF menar ;-) med att "behärska dom fullständigt" är ju att han, lyckas träffa vattnet ibland...

Kommentera

zalt eller zam oftast men jag fiskar också mycket med salmo slider för att den är så skön att kasta den är bra också.

Kommentera

Salmo slider GT 12
              hallådär... , ät blåbär..

Kommentera

Vad är ditt bästa gäddrag?

Den wobbler jag fått drygt niotusen gäddor på sedan 1959 är Cisco Kid 600 (förr Musky Cisco Kid) i färgerna Black Silver, Blue Silver och Green Gold. Wobblern går att laga med Karlssons klister om monstergäddorna skulle bita hål på den. Skeden går att bocka ner för att få en grundare och yvigare gång om så önskas. Kort sagt, Cisco Kid 600 är sedan 46 år tillbaka min absoluta favoritwobbler vid fiske efter grov gädda.

Ursprungligen postat av BeBest
                Jag prövade sådana för ca 35 år sen. Jag blev oerhört besviken på det dragets snurrande gång. Antingen planade det på ytan eller så roterade det som en spinnarsked. Kroken hängde ofta upp sig också.
                I rena ilskan lät jag leke och krok byta plats och fick en liten gädda.
                Jag är sedan dess mycket misstänksam mot ”bredaxlade” beten. Gillar sådana som har breda ”höfter” bättre.
                Mem Kaleva var ett populärt bete att ro drag med, så något som lockade måste det ha haft trots allt. Och som sagt det fanns många tillverkare och kanske deras produkter hade lite olika egenskaper och att jag råkade få ett ex av den sämsta sortens kopior.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand
                  Den wobbler jag fått drygt niotusen gäddor på sedan 1959 är Cisco Kid 600 (förr Musky Cisco Kid) i färgerna Black Silver, Blue Silver och Green Gold. Wobblern går att laga med Karlssons klister om monstergäddorna skulle bita hål på den. Skeden går att bocka ner för att få en grundare och yvigare gång om så önskas. Kort sagt, Cisco Kid 600 är sedan 46 år tillbaka min absoluta favoritwobbler vid fiske efter grov gädda.

Karlssons Klister i all ära? Åh herregud, tror inte det finns NÅGON som skulle använda det vid lagning av vobbler eller annat inom fiske. Epoxy-limmer exvis Araldit snabbhärdande eller plastlacker borde vara det normala....

Kommentera

Ursprungligen postat av guleböj
                    Karlssons Klister i all ära? Åh herregud, tror inte det finns NÅGON som skulle använda det vid lagning av vobbler eller annat inom fiske. Epoxy-limmer exvis Araldit snabbhärdande eller plastlacker borde vara det normala....
                    Om det nu funkar med KK varför ska man då krångla till det och blanda till 2 komponent lim ?
                    kalleh

Kommentera

• Ursprungligen postat av kalleh
                      Om det nu funkar med KK varför ska man då krångla till det och blanda till 2 komponent lim ?
                      För att KK INTE håller, testa gärna själv och tjafsa inte mer sen. Annars kan jag hålla med om att Cisco´n är bra även om jag helst kör med modell 1800 Tigerstripe.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 248 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B