Hemmagjort jerk, annars så är det för tillfället en Bulldawg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är ditt bästa gädddrag
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ALQyes! samma här. den har klart blivit en favvorit. men det gäller att kunna fiska med den. kan vara lite knepigt tycker många. men får man till gången så är det en dräpare!
Personligen tycker jag det är roligast att oftast prova nya drag och lära sig behärska dom fulllständigt, men förstår givetvis dom som inte har lusten eller talangen till ett flexibelt fiske.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRFPersonligen tycker jag det är roligast att oftast prova nya drag och lära sig behärska dom fulllständigt, men förstår givetvis dom som inte har lusten eller talangen till ett flexibelt fiske.
Kommentera
-
Vad är ditt bästa gäddrag?
Den wobbler jag fått drygt niotusen gäddor på sedan 1959 är Cisco Kid 600 (förr Musky Cisco Kid) i färgerna Black Silver, Blue Silver och Green Gold. Wobblern går att laga med Karlssons klister om monstergäddorna skulle bita hål på den. Skeden går att bocka ner för att få en grundare och yvigare gång om så önskas. Kort sagt, Cisco Kid 600 är sedan 46 år tillbaka min absoluta favoritwobbler vid fiske efter grov gädda.
Ursprungligen postat av BeBestJag prövade sådana för ca 35 år sen. Jag blev oerhört besviken på det dragets snurrande gång. Antingen planade det på ytan eller så roterade det som en spinnarsked. Kroken hängde ofta upp sig också.
I rena ilskan lät jag leke och krok byta plats och fick en liten gädda.
Jag är sedan dess mycket misstänksam mot ”bredaxlade” beten. Gillar sådana som har breda ”höfter” bättre.
Mem Kaleva var ett populärt bete att ro drag med, så något som lockade måste det ha haft trots allt. Och som sagt det fanns många tillverkare och kanske deras produkter hade lite olika egenskaper och att jag råkade få ett ex av den sämsta sortens kopior.
Kommentera
-
guleböj
Ursprungligen postat av Old FirehandDen wobbler jag fått drygt niotusen gäddor på sedan 1959 är Cisco Kid 600 (förr Musky Cisco Kid) i färgerna Black Silver, Blue Silver och Green Gold. Wobblern går att laga med Karlssons klister om monstergäddorna skulle bita hål på den. Skeden går att bocka ner för att få en grundare och yvigare gång om så önskas. Kort sagt, Cisco Kid 600 är sedan 46 år tillbaka min absoluta favoritwobbler vid fiske efter grov gädda.
Karlssons Klister i all ära? Åh herregud, tror inte det finns NÅGON som skulle använda det vid lagning av vobbler eller annat inom fiske. Epoxy-limmer exvis Araldit snabbhärdande eller plastlacker borde vara det normala....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av guleböjKarlssons Klister i all ära? Åh herregud, tror inte det finns NÅGON som skulle använda det vid lagning av vobbler eller annat inom fiske. Epoxy-limmer exvis Araldit snabbhärdande eller plastlacker borde vara det normala....
kalleh
Kommentera
-
guleböj
Ursprungligen postat av kallehOm det nu funkar med KK varför ska man då krångla till det och blanda till 2 komponent lim ?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 248 visningar
1 gilla