Vad är ditt bästa gädddrag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är ditt bästa gädddrag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hej igen Guleböj;
    Nu skämtar du med mig! När jag fått ett stenskott eller en liten buckla på bilen lackar jag ju inte om hela bilen. Jag lagar stenskottet och lackar över skadan med en liten pensel med först vanlig färg i bilens kulör och sedan med klarlack. När en gädda bitit ett hål på min Cisco Kidwobbler lackar jag inte om hela wobblern. Jag lagar bara själva hålet efter tanden. Hålet fyller jag igen med Karlssons Klister. Jag lackar ju inte hela wobblern med Karlssons Klister. Please, nu släpper vi den här diskussionen.
    Old Firehand
    Ursprungligen postat av guleböj
    Lär ha gått åt mkt KK. Hade säkert inte behövts om du lackat över skadorna med "riktigt" lack. KK segt = javisst, därför vobbler´n lär ha tagit in vatten som ett såll *häpp*

Kommentera

• Lyssna på den vise Old firehand. En gäddproffessor kan bara inte ha fel. Tacka nu och ta emot när ett orakel dyker in på Fiskesnack.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• Kapten Ahab; Fiskarnas Redskapshandel på Söder, Lundgrens Fiskredskapsfabrik i Gamla Stan, Regal Sportfiske i Wårby, Sportfiskeboden i Täby och Sundbybergs Sportfiskecentrum i Sundbyberg är fem välsorterade fiskeredskapshandlare i Stockholmstrakten som alltid brukar ha Bomber 16ALEF1 på lager. Bor du någon annanstans och de inte vill sälja Bomber wobbler till dig kan du lämpligtvis ringa någon av de fem sportfiskebutiker jag nämnt ovan.
        Vänligen/Old Firehand

Ursprungligen postat av kapten ahab
        min favvovobbler var bomber 16a gf lef 1, men den finns ej att finna i handeln
        längre tyvärr. kanske old firehand har ett förslag på en välsorterad handlare.
        numera är det väl buster jerk som gäller

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand
          Hej igen Guleböj;
          Nu skämtar du med mig! När jag fått ett stenskott eller en liten buckla på bilen lackar jag ju inte om hela bilen. Jag lagar stenskottet och lackar över skadan med en liten pensel med först vanlig färg i bilens kulör och sedan med klarlack. När en gädda bitit ett hål på min Cisco Kidwobbler lackar jag inte om hela wobblern. Jag lagar bara själva hålet efter tanden. Hålet fyller jag igen med Karlssons Klister. Jag lackar ju inte hela wobblern med Karlssons Klister. Please, nu släpper vi den här diskussionen.
          Old Firehand
          Du har lätt för att missförstå mig. Har aldrig påstått att man behöver lacka om hela vobblern pga ett hål...

Kommentera

• Kapten Ahab; Buster Jerk är jättepoppis just nu! Det är ett nytt, verkligt framgångsrikt bete för jerkfiske efter gädda. Jag har även köpt Buster Jensen och Stefan Trumstedts mycket informativa och lockande film GÄDDFEBER. Den är mycket bra! Trots detta har jag själv fiskat med jerkbait efter gädda med Suick Thriller sedan hösten 1982. Då fick jag lära mig jerkbaittekniken av Babe Winkelman, Brainerd, Minnesota i USA när jag tävlade mot honom i en muskiefisketävling i sjön Leech Lake, Minnesota. Jag åkte hem från tävlingen med en 9" brungul Suick jerkbait i bagaget. Vid min första fisketur i Sverige med nämnda Suick våren 1983 fick jag 54 gäddor med topp på 12,45 kilo och jag blev då helt såld på jerkbaitfiske. Fisket skedde i några vikar en solig vårdag utmed södra Värmdö i Stockholms skärgård.
            Old Firehand

Ursprungligen postat av kapten ahab
            min favvovobbler var bomber 16a gf lef 1, men den finns ej att finna i handeln
            längre tyvärr. kanske old firehand har ett förslag på en välsorterad handlare.
            numera är det väl buster jerk som gäller

Kommentera

• Mina favvo gäddvobbler. Swim Wizz (Tigerstripe sjunkande), Westins Pike (Sjunkande), Rebel Jaw Breaker (Sjunkande), och stora jiggar av shadmodell.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Kapten Ahab; Bomber 16AGFLEF1 var en abborrfärgad BOMBER 16ALEF1 med "G-Fleck"-glitter utanpå. Den specialbeställdes av chefredaktör Johnny Albertsson hos Fiske För Alla när han köpte losss tidningen från Bonniers för en massa år sedan. Alla nya prenumeranter av FFA fick en Bomber 16AGFLEF1. Jag tror att det var över 8.500 nya FFA-prenumeranter det året som fick varsin Bomber 16AGFLEF1. "G-Fleck"-glitter bör du kunna få tag på hos färghandlare och Bomber 16ALEF1 finns hos samtliga välsorterade sportfiskebutiker i Sverige, sådana butiker som vill att deras kunder ska kunna köpa fångstsäkra gäddwobbler av god kvalitet. Vill inte din lokala handlare köpa Bomber wobbler kan jag gärna tipsa dig om var du kan få tag på dem.
                Old Firehand
                tack för info.
                jo det var nog så jag fick tag på den. kanske skulle stjäla dotterns färglösa nagellack m. glitter i.
                är övertygad om att glittret funkar

Kommentera

Kapten Ahab; Fiskarnas Redskapshandel på Söder, Lundgrens Fiskredskapsfabrik i Gamla Stan, Regal Sportfiske i Wårby, Sportfiskeboden i Täby och Sundbybergs Sportfiskecentrum i Sundbyberg är fem välsorterade fiskeredskapshandlare i Stockholmstrakten som alltid brukar ha Bomber 16ALEF1 på lager. Bor du någon annanstans och de inte vill sälja Bomber wobbler till dig kan du lämpligtvis ringa någon av de fem sportfiskebutiker jag nämnt ovan.
                  Vänligen/Old Firehand
                  känner till butikerna ifråga.
                  är ofta på st paulsgatan och bråkar lite m. vännen janne långskägg
                  oftast så går man därifrån med en något tunnare plånbok - fiskeprylar får man ju aldrig för mycket av !

Kommentera

Kapten Ahab; Buster Jerk är jättepoppis just nu! Det är ett nytt, verkligt framgångsrikt bete för jerkfiske efter gädda. Jag har även köpt Buster Jensen och Stefan Trumstedts mycket informativa och lockande film GÄDDFEBER. Den är mycket bra! Trots detta har jag själv fiskat med jerkbait efter gädda med Suick Thriller sedan hösten 1982. Då fick jag lära mig jerkbaittekniken av Babe Winkelman, Brainerd, Minnesota i USA när jag tävlade mot honom i en muskiefisketävling i sjön Leech Lake, Minnesota. Jag åkte hem från tävlingen med en 9" brungul Suick jerkbait i bagaget. Vid min första fisketur i Sverige med nämnda Suick våren 1983 fick jag 54 gäddor med topp på 12,45 kilo och jag blev då helt såld på jerkbaitfiske. Fisket skedde i några vikar en solig vårdag utmed södra Värmdö i Stockholms skärgård.
                    Old Firehand
                    läste en artikel i sportfiske av salig JPH om dig och suicken (-89 eller -90)
                    det var så det började.....

Kommentera

• många inlägg på en gång.
                      man får passa på när datorn är ledig...........

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 279 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B