Berkley SSGS Titanium spinn vs Berkley Chili Spinn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley SSGS Titanium spinn vs Berkley Chili Spinn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Berkley SSGS Titanium spinn vs Berkley Chili Spinn

Funderar på att köpa något av dessa spö Berkley SSGS Titanium spinn , Berkley Chili Spinn.
    Båda 15-55gr och runt 10 fot.

Har ingen erfarenhet av Berkley så jag frågar här, det jag är ute efter är mest kast-egenskaper, jag fiskar kust-fiske och 30-60gr beten, vill kasta långt!
    Skall ha detta som extra spö..

Vilket rekommenderas och varför ???

Har inte provat Berkley Chili men har själv ett SSGS Titanium 10.2 fots spinnspö. Skönt långt bakhandtag (vilket jag personligen gillar). Använder spöt till framförallt gäddspinn men även till HÖ och det kastar långt med rätt rulle/lina. Skön aktion vid drillning. Överkomligt pris.

Letade febrilt efter Berkleys Signa Salmo tidigare som inte gick att få tag på (kanonspö enligt mig), blev rekommenderad SSGS Titanium istället.

Kommentera

Tack för svaret, chili är ganska nyutkommet 3 delat, har du någon aning hur länge har titanum i denna modell funnits på marknaden?

Glömde kanske tillägga att jag kör med Rocket 6500 CS/Pro Rocket 5500 ev 6500 CS Mag som är favoriten till beten över 40gr.

Undviker så gott jag kan flätlinor vi lång-kastning!

Kommentera

En välsmord (och eventuellt en UT-trimmad) CS Pro Rocket till det spöt borde ge Dig kastlängder som Du är nöjd med och klingan jobbar trevligt under drillningen.

Kommentera

Själv har jag ett Berkley Lightning Shock rod 10 fotare. 15-55g. Tycker detta spö är väldigt bra och är inte speciellt dyrt heller ligger runt 7-800kr. Kom väll för ett par årsen så kanske svårt att hitta. Men den har iaf kraftigare spöringar än SSGS!

Den har långt bakhandtag, och har en skön knopp precis under rullen. Kastar långt som fan med det! Ett riktigt bra spö så kolla in det!
          Senast ändrad av marma^pike; 2011-03-03, 00:04.

Kommentera

Skall gå in och känna på den, kanske ta dem på öppet köp så man kan testa riktigt!

Kommentera

@jörgen
              Hur gick det? blev det någon affär?

Kommentera

kör ssgs 11.6 fot 8-32 gram. bästa spöet jag haft i näven

Kommentera

Det står ett SSGS av nåt slag hemma som jag skall bygga om till åt en kund (känd från FS), har inte kollat närmare vad det är, skall testa det när jag kommer hem till helgen så kan jag yttra mig om det.
                  P:S Kunden gillar det inte, jag skall korta av det i båda ändarna så det passar bättre till gäddspin.
                  Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

@Krokodiljägarn Kul! då har jag en fingervisning om att jag inte är helt fel ute iaf.
                    @wreckbender: Intressant! jag är ute efter ett 10" (" = fot?) som ersättare till mitt nuvarande 10" spö från tidigt 90-tal. Jag hoppas på någonting lite "rappare" ,i brist på bättre ord, än det gamla, som jag tycker känns lite trött. (sen låter det ju ballt med t30 carbon som chili har). Jag är precis som jörgen intresserad av 15-60 g varianterna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 211 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B