Den stora pelagiska vertikalfiske-tråden efter gös! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora pelagiska vertikalfiske-tråden efter gös!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur riggar ni era 10tum fin-s?

Tänkte tandemtackel men osäker ang krokstorlek.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
      Hur riggar ni era 10tum fin-s?

Tänkte tandemtackel men osäker ang krokstorlek.
      Tycker faktiskt att Flexhead med en stinger med två krokar ovansidan jiggen är bäst, ögglan under lämnar jag tom. Infästning av mittersta kroken läste jag om i Fiske-Feber, vettefan vad den ringningen/knuten hette?
      Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

• Ursprungligen postat av oakvalley Visa inlägg
        Fina prylar du har Mattias! Förklara gärna vad det är man ser i SI bilden för jag har lite svårt att hänga med på de bilderna.
        Vad hjälper fina prylar när inte gösarna vill gapa över jiggen utan bara spana in dem ha ha

På dessa bildet är SI bara ett stort klutter då jag står helt stil med båten, för att SI ska fungera och vara meningsfullt att tolka måste båten vara i rörelse, SI fungerar mer som en scanner jämförde med 2D. Jag har skrivit lite om SI-ekon där man ser fisk på bloggen, spana gärna på det och har du funderingar så är det bara att fråga:
        Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
          Tycker faktiskt att Flexhead med en stinger med två krokar ovansidan jiggen är bäst, ögglan under lämnar jag tom. Infästning av mittersta kroken läste jag om i Fiske-Feber, vettefan vad den ringningen/knuten hette?
          Nu tappade du bort mig alldeles.....mittersta kroken?? vilken är mittersta av två? själv föredrar jag att använda en vanlig skalle med krok och en stinger med en trekrok fäst på ovansidan av jiggen lite bakom mitten....jag förstår inte heller behovet av en extra trekrok som många rekommenderar på 10''...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

• Vad kör ni med för beteslås när ni fiskar pelagiskt..??

Team Gäddexpressen

www.kingofmälaren.se

Kommentera

• Cupra
              Jag använder dom här:http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...tach-clip.html

Tycker dom är smidiga för snabba jiggbyten

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inlägg
                Cupra
                Jag använder dom här:http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...tach-clip.html

Tycker dom är smidiga för snabba jiggbyten
                De är grymma!

Kommentera

• Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  Nu tappade du bort mig alldeles.....mittersta kroken?? vilken är mittersta av två? själv föredrar jag att använda en vanlig skalle med krok och en stinger med en trekrok fäst på ovansidan av jiggen lite bakom mitten....jag förstår inte heller behovet av en extra trekrok som många rekommenderar på 10''...
                  Den övre kroken då Ut och prickskjut lite monsteridar nu istället för att sitta här och verka viktig Jiggkroken sliter på jiggkroppen, men kör dem då flexhead enbart sitter bra på Fin-s 7 och 10 tum tycker jag..

Kommentera

• Jag har hör ett flertal som tycker dom är skitsvåra att få på vissa jigghuvuden.
                    De huvuden som är grova i godset på fästögglan.
                    Själv så har jag kört med crosslock lås tills igår, då ett gick upp och rätades av en hygglig gös.
                    Nu funderar jag på en stor öggla som man trär fast jiggen i, eller rent av knyta rakt i jiggen.

Team Gäddexpressen

www.kingofmälaren.se

Kommentera

• Man ska inte märka ord men ibland är det svårt att hålla sig... Borde inte tråden heta "Den stora tråden om vertikalfiske efter pelagisk gös"?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      369 790 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo