Den stora pelagiska vertikalfiske-tråden efter gös! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora pelagiska vertikalfiske-tråden efter gös!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ger en bra chirpgivare en markant skillnad i det avseendet?
    något lite bättre kanske....men faktum kvarstår att signalkonen slår i det grundaste först och visar det....rör man sig längs med en brant missar man helt enkelt mycket fisk som konen inte når (all fisk som står djupare än där konen slår i branten) ....nerför eller uppför en brant gör nog en bra chirpgivare ett bättre jobb...
    Senast ändrad av byggarn; 2018-02-07, 09:42.
    Never let your memories be greater then your dreams...

    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

    Kommentera


    • Är det någon som får gös nu på vintern på prickskytte?
      Vattnet är riktigt kallt och deras ämnesomsättning är väldigt låg men det borde ju gå då dem fortfarande måste äta
      Min fiskeblogg:
      www.marcusfiske.blogspot.se

      Kommentera


      • Det funkar på vintern ockdå men det är längre mellan lämpliga ekon och dom kan stå och glo länge på jiggen.

        Kommentera


        • Hur ser det ut för er runtom i Sverige? I mina trakter känns det som om gösen leker just nu! Ute i 8 timmar igår ett hugg o ett pet.... vertikal prylarna var billiga igårkväll Jag kan ju vara totalt oduglig också.... ( så ingen annan säger det )

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
            Hur ser det ut för er runtom i Sverige? I mina trakter känns det som om gösen leker just nu! Ute i 8 timmar igår ett hugg o ett pet.... vertikal prylarna var billiga igårkväll Jag kan ju vara totalt oduglig också.... ( så ingen annan säger det )
            Var ute en sväng idag då förbudet träder i kraft den 15e häromkring. 4 landade runt 3-3,5 brände 2 som var i ungefär samma storlek. Samtliga romfyllda. Alla hugg/landade stod på ca 8m. 3 bottennära och 3 pelagiskt
            Fick 2 bonus snipor också.

            Kommentera


            • Nu vet jag ju inte var du bor men gissar på mer norrut än mig?!�� Så då är det iaf inte helt omöjligt att leken är igång på dessa breddgrader!!


              Finns intresse att skapa nån slags vertikalfiske grupp? Oavsett var i landet man bor? Endera som en del i fislesnack el utanför?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
                Nu vet jag ju inte var du bor men gissar på mer norrut än mig?!�� Så då är det iaf inte helt omöjligt att leken är igång på dessa breddgrader!!


                Finns intresse att skapa nån slags vertikalfiske grupp? Oavsett var i landet man bor? Endera som en del i fislesnack el utanför?
                Håller till en bit utanför Göteborg.

                Kommentera


                • Hittat ett sjukt bra sätt. Som säkert alla duktiga prickskyttar redan vet. Men som är nytt för mig.
                  Söker ekon med bensinmotorn samtidigt som elmotorn är i. 4-5knop max. Så fort jag hittar ett fint eko slår jag till på ankringsfunktionen på elmotorn samt full back på bensinaren till stopp. Sedan parkerar elmotorn båten och får perfekt ankring över ekot.
                  Riktigt nice må jag säga, speciellt dessa dagar med 10ms och 15-18 i byarna.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Sökaren Visa inlägg
                    Hittat ett sjukt bra sätt. Som säkert alla duktiga prickskyttar redan vet. Men som är nytt för mig.
                    Söker ekon med bensinmotorn samtidigt som elmotorn är i. 4-5knop max. Så fort jag hittar ett fint eko slår jag till på ankringsfunktionen på elmotorn samt full back på bensinaren till stopp. Sedan parkerar elmotorn båten och får perfekt ankring över ekot.
                    Riktigt nice må jag säga, speciellt dessa dagar med 10ms och 15-18 i byarna.
                    Att jag inte tänkt på det tidigare, har precis börjat vertikala och brukar mest positionera mig enbart med hjälp av el-motorn men detta lät ju mycket mer effektivt. Grymt tips, skall testas nästa gång jag är ute! Tackar och bockar!

                    Kommentera


                    • Så kör jag också sedan några år tillbaka. Kör el-motorn ställt rakt fram med fastställt hastighet 2-4 beroende på hastighet jag vill söka mm. Sen söker också i 4-5 knop med bensinaren samtidigt med fingret på ankringsfunktion.

                      Kör inte runt med elmotorn nere och avslagen så propellern går bakåt när bensinaren trycker på.
                      I bästa fall tappar du bara propellern eller så får motorn börja jobba med fullt backande propeller.

                      När man slänger i backen så tar det ett par sekunder som man hinner tar upp spö på och sen lägger i neutralen och släpper jiggen.
                      Har dubbla SI så kan positionera rätt okej. Är fisken bakom så lägger jag i backen på bensinaren och sen släpper efter med JOG funktionen på MinnKotan så slipper man att båten ska fara runt för mycket.

                      Har hellre båten alltid i motvind
                      Alumacraft så klart!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 216 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 241 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 542 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      55 svar
                      12 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      715 svar
                      60 832 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Arbetar...
                      X