Jerkbait, sommartid, - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait, sommartid,

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbait, sommartid,

Hejsan ny här på forumet, har fiskat i några år, spinnfiske mest. Men nu tänkte jag att jag skulle pröva det här med jerkbait, så köpte ett jerkbait set, Riktigt fina grejer, får till kasten och gången på betena riktigt fint,

men nu tänkte jag att jag skulle fråga er lite mer erfarna jerkbait fiskare, om tips vad det gäller jerkbait fiske,

Just nu så är det ju sommar, och tänkte höra det är det helt odugligt att jerka på sommaren, jag har varit ute några gånger sedan jag köpte detta set, och fått några gäddor,

Men har ni tips på var och när (Tid på dygnet) som lämpar sig mest för jerk fiske den här tiden på året, Skriva gärna många tips allt vad det gäller jerkfisket!! mvh

på sommaren är det kvällen och tidig morgon som funkar allra bäst för gädda. om du fiskar grunt längs med vassen kan du få massor av snipor. större bitarna söker sig till kallt vatten på sommaren, alltså måste du komma ner med betet för att kunna få tag på dem. men på kvällen och morgonen går de in grundare eftersom vattnet kyls ner aningen när solen gått ner
    One foot on the mountain
    The other one in the stream

Kommentera

Kvällar och tidiga mornar brukar i regel vara bästa tiden så här på sommaren. Testa gärna då det börjar bli riktigt mörkt med ett ytgående bete.
      I näst kast så .....

Kommentera

Ursprungligen postat av Korsdraget Visa inlägg
        Kvällar och tidiga mornar brukar i regel vara bästa tiden så här på sommaren. Testa gärna då det börjar bli riktigt mörkt med ett ytgående bete.
        Har du några tips på bra ytgående beten?

Kommentera

busters går inte djupt, ett av de bästa jerkdragen enligt mig. finns massor av färger på dem också. c038 (papegoj) och c202(hot pike) är mina favoritfärger
          One foot on the mountain
          The other one in the stream

Kommentera

Det finns många märken som är flytande. Beroende på hur fort du jerkar så går många av dessa ned en bit under ytan.
            Vill du använda flytande plastbeten så kan jag väl nämna Salmo Slider, Buster mfl.
            Vill du ha ett bete som fiskar mkt ytnära så tillverkar bl a Apell ett bete "Von Oben" 130mm.
            Finns så många olika beten att välja på. Alla hittar vi våra olika favoriter. Testa dig fram.
            I näst kast så .....

Kommentera

Var ute igår frammåt kvällen oh hittade en grynna, kastade med en hellpuppy, fick 2 gäddor inom 6 kast den ena vägde kaste bara 1kg och den andra var större lite över 3 kanske,

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
              3 svar
              2 874 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Swangsta  
              Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57