Får ingen bra gång på jerkbait! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får ingen bra gång på jerkbait!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag håller med daikai1 i det här fallet. Gjorde precis det felet eftersom jag tidigare hade jerkat med haspel. Det som hjälpte mig var byte av tafs och sedan att inte jerka så hårt. Små fina jerks som kommer ifrån handleden. Ibland slänger jag in ett hårdare jerk för att få betet att gå ut i en extra stor sväng, följer upp det med ett vevstopp. Brukar lura en och annan gädda.

Allt jag kan säga är träna träna träna! Efter ett tag kommer du känna precis hur betet rör sig i vattnet.

Kommentera

Som ovanstående säger övning ger färdighet! kan tilläggas att just buster jerk slow sink inte är så j*vla lättfiskat som många säger, den flaxar ofta. ett tips är då faktiskt att göra som dom säger i gäddfeber. rör spöhanden runt vev handen för att få till rycket lite speciellt. Det kan kännas lite skummt i början men ofta får man då in nästan samma lin mängd rycket tar. Testa att rycka lite kort och inte så hårt så brukar den gå side-side alternativt använd mjuk tafs då jag har lättare med bj slow sink/ susp med det dock blir big bandit lite knasig ibland

så ut och öva det kommer ska du se Skitfiske!

Kommentera

Gör korta, bestämda ryck så sitter tekniken där snart!
        Det tog mig ungefär 1 månad tills jag fick min första jerkgädda, våren därpå släppte det totalt och jag började få mycket mer fisk.
        Det är bara att nöta, vill du ha ett bete som är lättfiskat så köp en Phantom 8", om du inte får gång på det betet så bör du hålla dig till wobblers och spinnare.

Kommentera

Hej!

jag personligen har aldrig testat phantom hur är den att fiska med?

Annars så är typ BJ shallow väldigt lätt att fiska med även salmo slider.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
            Hej!

jag personligen har aldrig testat phantom hur är den att fiska med?

Annars så är typ BJ shallow väldigt lätt att fiska med även salmo slider.
            Phantom är otroligt lättfiskad, små pet gör att den bara vänder nosen 1-2cm åt varje håll och stenhårda jerks gör att en glider 50cm åt sidan. Jag sågar av dem främre kroköglorna (såga av, skruva inte ur dem) och sätter en krokögla mitt emellan dem istället och byter krokarna till Owner 2/0 och dubbla fjäderringar.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
              Phantom är otroligt lättfiskad, små pet gör att den bara vänder nosen 1-2cm åt varje håll och stenhårda jerks gör att en glider 50cm åt sidan. Jag sågar av dem främre kroköglorna (såga av, skruva inte ur dem) och sätter en krokögla mitt emellan dem istället och byter krokarna till Owner 2/0 och dubbla fjäderringar.
              Ojdå lät riktigt intressant det:O måste testa blir att inhandla en phantom idag tack för tips!

Kommentera

Kan dela med mig att mitt jerkbait fiske blir bara bättre och bättre.. Fick mina första två gäddor i fredags.. Tog på en buster jerk 2 :P

Kommentera

Testa att spinna hem betet med lite korta ryck då och då, istället för att banka på i jakten på ett sida till sida gång.
                  Betet får då ett mer skadat utseende plus du ha kontakt med betet hela tiden och känna då minsta nafsning.
                  De flesta beten kan fiskas på detta sätt och du få kontakt med fler fiskar.

Sedan tar rullen mindre stryk också , som är alltid ett plus.

Kommentera

Bara nöta och öva! - Mitt tips.

/M
                    Mina Placeringar:
                    2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
                    2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Har nu glömt bort hur jag fiskade mina buster 2or.. Fick somsagt två gäddor i fredags men kommer inte ihåg hur jag fiskade .. Äh, får träna mera.. !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 217 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B