Jag brukar fiske en del i nedre dalälven där vattnet ofta är relativt strömt. Det finns lugnare partier men även där är det stor skillnad på att fiska med respekive mot strömmen. Jag har försökt söka gädden i de grundare partierna vid vasskanterna och bakom stenar o dylikt där jag tänker att gäddan kan undgå strömmen något. Utfallet har dock bara varit sådär...
Det jag undrar är om någon har mycket erfarenhet från att fiska gädda i strömmande vatten och isf vilka tekniker/taktiker ni använder? Och hur tänker ni kring gäddans beteende? T.ex. på våren när gäddan brukar gå in grunt för att leka. Hur gör den i strömmande vatten?
Jag såg en tidigare tråd som snuddade vid detta men mest diskuterade jerkfiske i strömmande vatten.
Det jag undrar är om någon har mycket erfarenhet från att fiska gädda i strömmande vatten och isf vilka tekniker/taktiker ni använder? Och hur tänker ni kring gäddans beteende? T.ex. på våren när gäddan brukar gå in grunt för att leka. Hur gör den i strömmande vatten?
Jag såg en tidigare tråd som snuddade vid detta men mest diskuterade jerkfiske i strömmande vatten.
Kommentera