Multi rulle till lättare spinnfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multi rulle till lättare spinnfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag skojade lite, finns riktigt ruggiga lättviktsverktyg om man letar men som du säger UL är något jag aldrig förstått mig på oavsett haspel eller multi, jag hatar spö som känns som gummiband, och varför ha utrustning som gör en liten borre svårdrillad?

Detta spöet jag siktade på http://fly.hardyfishing.com/en-gb/pr...ds/demon-spin/

Jag har storebror till det ett marksman bait -40gr ett riktigt,riktigt kul spö ...

Jag personligen litar betydligt mer på Japanerna en Abu om lågprofil,,,,, Har 2 shimano LP och är nöjd med dom.
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-03-15, 22:49.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Du skulle bara veta vilka spö det finns för sådant fiske -20gr , kolla in hardy demon bait,11 fot behövs ganska bra prylar för att nå dom kastlängderna man gör med det och en liten låg-profilare.
      Jag tycker att man ska satsa på bra rullar i första hand. Det går att fuska med spöna lite grann.
      När jag blev intresserad av detta fiske med små multirullar och det var ett tag sen, då var det klart att spöna gör halva jobbet. Efter några år i träsket , då ha jag kommit fram att rullarna gör 3/4 av jobbet.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
        Bara för att du skrev som du gjorde nu, så kanske jag måste köpa en orra. Du provocerade fram det.
        Har du klämt på orran? Jag tycker den känns lite otight gämfört med dom lite dyrare modellerna som stx och premier eller varför inte mgx! Visst det är typ dubbla pengarna men att köpa billigt kan bli dyrt i längden.
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          Ja , Revon , 4500 och curadon i all ära.
          Den här skönheten , inkl. ize light spole fick jag hem för just 2000 inkl frakt och jag har original spolen oxå. Imorgon ska den testats ordentligt, fast jag har redan provkastat den på gräsmattan/isbana och jag är imponerad på hur dessa type R+ spolar från daiwa presterar. Det återstår att se hur den fångar fisk oxå.

[ATTACH=CONFIG]39097[/ATTACH]

Slängde några extra bilder här:

Häls /T

PS: Jag måste säga några goda ord till BIOS oxå, som hjälpe mig blixtsnabbt med en bromsbricka som saknades.
          Är det där en Luna eller nått nyare?
          /H

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
            Har du klämt på orran? Jag tycker den känns lite otight gämfört med dom lite dyrare modellerna som stx och premier eller varför inte mgx! Visst det är typ dubbla pengarna men att köpa billigt kan bli dyrt i längden.
            De enda lågprofilare jag har sett i staden jag bor i är vertikal. Så nej, det har jag ej. Men jag skämtade mest med dig. Har nyss köpt en Revo Toro. Det får räcka tills vidare. Måste köpa nytt spö också.

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
              Är det där en Luna eller nått nyare?
              /H
              Det är en luna 103L. Häls /T

Kommentera

Börjar bli sugen på en ny rulle när jag ser den men får nog ta det lugnt någon månad och försöka bestämma om den eller en pluton,, och sedan tänka ut vad jag egentligen ska ha dom till,,, men det sista borde jag nog ha frågat mig själv för 10 rullar sedan

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                  De enda lågprofilare jag har sett i staden jag bor i är vertikal. Så nej, det har jag ej. Men jag skämtade mest med dig. Har nyss köpt en Revo Toro. Det får räcka tills vidare. Måste köpa nytt spö också.
                  Ja såg att du frågade om MP pro! fiskade med 8' -150g tom förra säsongen och det är klart prisvärda spön. Det finns bättre spön med också sämre!
                  http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Har aldrig testat en orra, så jag vet inte hur bra/dåliga de är till just det lättare fisket.

Häls /T
                    Okjej. Bilden jag såg var det 40-100 8 fot. Det är det jag är intresserad av.

Kommentera

Det är en luna 103L. Häls /T
                      Fin rulle!!!
                      Själv tänker jag köpa en Luna 300 men den är då lite större. Har du fiskat den storleken? Eller ska man kika på en pluton? Känns som Luna fortfarande är bland det bättre man kan köpa trots att den har några år på nacken.
                      /H

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 538 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist