Haspel rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspel rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sargus är grymt skön, det följer två spolar till också.
    Den borde gå att hitta begagnad för en femhundring.

Kommentera

ja jag hade igentligen nästan bestämt mig på den, grejen var det med två spolar då jag använder både fireline och nylon.
      Innan har jag haft en 2500 rulle men i sargus serien finns inte den. 2000 eller 3000 då är det 2000 som gäller va? jag använder 0.15 fireline och 0.25 nylon
      jag har tänkt importera från tyskland 62€ =550kr

Kommentera

Jag har en Sargus 4000 till gäddfisket och en Battle 3000 till Hö.
        Har dock extremt lite erfarenhet av Hö fisket, så det finns nog någon som kan svara bättre på det.

Kommentera

sargus 2000 tar mer lina en än shimano 2500 rulle

sargus 2000=192m 0.25
          shimano 2500=160m 0.25

Kommentera

Om du är någon som känner kärlek efter dina fiske saker och vill ha dem under många år så ska du köpa en Penn. Min rekommendation Penn slammer 560 för fiskespö du köpte. Nu finns en i tradera med mycket bra pris. http://www.tradera.com/penn-slammer-...0213_152025916 endast 600 kr.

Kommentera

Ursprungligen postat av J.Hedman Visa inlägg
              Om du är någon som känner kärlek efter dina fiske saker och vill ha dem under många år så ska du köpa en Penn. Min rekommendation Penn slammer 560 för fiskespö du köpte. Nu finns en i tradera med mycket bra pris. http://www.tradera.com/penn-slammer-...0213_152025916 endast 600 kr.
              Känns inte den lite overkill till Havsöring?

Kommentera

Jag har funderat på en Abu Garcia Orra SX, men är rätt duktig på att prokrastinera. De går att få tag på för runt 550-600kr om du beställer från nån butik utomlands. Euron ligger på 8.90 och priserna på rullar i allmänhet är mycket lägre utomlands så jag tycker inte det är värt att köpa en begagnad rulle om du inte vet att den tidigare ägaren har skött den pedantiskt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                  Känns inte den lite overkill till Havsöring?
                  Är extremt lätt och anpassad till alla situationer, om inte bara vill fiska Havsöring. Jag har 460 och 560 och jag är mycket glad, tycker det är det bästa jag har haft klart att med undantag av Penn 4500 SS och 5500 SS som tyvärr inte längre tillverkas men fortfarande finns en del på ebay.

Kommentera

Ursprungligen postat av J.Hedman Visa inlägg
                    Är extremt lätt och anpassad till alla situationer, om inte bara vill fiska Havsöring. Jag har 460 och 560 och jag är mycket glad, tycker det är det bästa jag har haft klart att med undantag av Penn 4500 SS och 5500 SS som tyvärr inte längre tillverkas men fortfarande finns en del på ebay.
                    lätt? den väger 550gram och en sargus väger bara 252gram

Kommentera

Jag har i stort sätt inte tänkt på fiske sedan set senaste inlägget. sket i premiären pga det blåste för mycket
                      Nu när det inte blåser mycket vill jag fiska och igår kväll blev jag jävligt fiskesugen så jag fixade alla grejer och av ren nyfikenhet skurva jag upp den gamla rullen och tittade hur den såg ut. det var väll inget speciellt eller så men väl ihopskurvad låter den konstigt när jag vevar så nu står jag här med all utrustning utom en rulle som jag glömt beställa!

nu kollade jag lite på orra sx också (fan! när jag väl hade bestämt mig för sargus kommer en annan rulle med i leken) hur står sig abu rullen mot sargus?
                      Jag fiskar i saltvatten och penn gör ju typ havsfiske grejer så den borde funka i flera år. Men abu orra sx tål den saltvatten?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 818 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13