Köpte en Mitchell Avocet Gold III FD 2000 för par veckor sen och har nu börjat få lite missljud innifrån rullen. Inget direkt farligt men låter som det skulle vara lite finkorning sand typ inne i rullen. Sjukt irriterande med ljud från rullen när man fiskar i min mening.. Så till frågan ;
Är det bara att skruva upp rullen på dem skruvar man hittar och dela på den eller kan något gå åt helvete?
Kan man byta lager i rullen om man skulle kunna lägga vantarna på några superlager i samma storlek?
Vad bör man fetta in, vad bör man olja in? Vad för olja och fett ska jag använda. Fiskar mest i saltvatten!
PS. Är det värt att köpa 200m Nanofil lina för HÖ fiske på kusten? .DS
Är det bara att skruva upp rullen på dem skruvar man hittar och dela på den eller kan något gå åt helvete?
Kan man byta lager i rullen om man skulle kunna lägga vantarna på några superlager i samma storlek?
Vad bör man fetta in, vad bör man olja in? Vad för olja och fett ska jag använda. Fiskar mest i saltvatten!
PS. Är det värt att köpa 200m Nanofil lina för HÖ fiske på kusten? .DS
Han vevade rullen par varv och plockade fram en ny rulle! Köpte hem ett set med Abu´s smörjfett och olja för att kunna droppa i då och då med. Fick även tipset att spraya typ hela rullen i WD40 och låta ligga ett tag för att sedan torka av det efter havsfiske där man vet rullen blivit utsatt för mycket havsvatten!
Kommentera