Titanium tafs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Titanium tafs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Titanium tafs

Hej! Har fått ca 14gäddor på en och samma titanium tafs och den har tyvärr fått sig en snyting.. Är en ytterst liten böj i mitten på tafsen.. Går det att få tafsen helt rak igen? Tack på förhand / Dennis

jag hade slängt tafsen. ett veck blir tafsens svagaste punkt.metaller tål inte veck och knäck punkter. och det är dyrt att kasta bort beten för att snåla in på en tafs.
    har den dessutom fångat 14 gäddor så har den betalat sig bra
    köper du tafsarna löst så du knyter dom själv kostar det runt 40 kr för en 50 cms tafs med staylock lås och superrolling lekande. och då känns det inte så jävligt att slänga dom när dom är slitna.

Kommentera

Hmm okej.. Men jag gör som så att jag kapar av den på mitten och knyter en kort tafs som jag kan ha till vanligt spinnfiske Är lite synd om man blir tvungen att slänga den...

Kommentera

Har för mig att titanium tafsarna är aningen stela för rent spinn, beroende på vad man fiskar för bete. Den förstör helt enkelt gången en aning.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
          Har för mig att titanium tafsarna är aningen stela för rent spinn, beroende på vad man fiskar för bete. Den förstör helt enkelt gången en aning.
          Om det inte är en 7-trådig titantafs?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
            Om det inte är en 7-trådig titantafs?
            Precis! En 7-trådig titanium tafs är ju tillräckligt mjuk att köra rent spinn med.

Nu är det väl fusk eftersom jag fiskar i samma team som Dennis så jag vet att han kör BFT titanium 75 lbs singel strand.

Jag tycker att 60 lbs är för stel att köra spinn på så 75 borde ju verkligen vara i överkant. Dock så går det säkert om man fiskar annat än wobbler.

Kommentera

Beror på vilken tjocklek du har . En 60 pounds vajer är väldigt ojämn å går av kan hålla för 10 eller 100 gäddor .

Den ska man inte använda till tyngre drag än 40 gram.

75 ibs varjern har jag aldrig haft av och håller i många år till beteslåset ger med sig.

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                Precis! En 7-trådig titanium tafs är ju tillräckligt mjuk att köra rent spinn med.

Nu är det väl fusk eftersom jag fiskar i samma team som Dennis så jag vet att han kör BFT titanium 75 lbs singel strand.

Jag tycker att 60 lbs är för stel att köra spinn på så 75 borde ju verkligen vara i överkant. Dock så går det säkert om man fiskar annat än wobbler.

Till jiggfiske så lär det ju funka.. Finns ju inget bättre bete än jigg till vanligt spinn.. Alla skeddrag och wobbler kan man ju nästan slänga åt *******

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 823 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04