Nytt spö/rulle - Synpunkter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt spö/rulle - Synpunkter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt spö/rulle - Synpunkter?

Tänkte utöka min utrustning med en multirulle och spö på 8a fot, för de lite tyngre beten som inte mitt haspel-spö orkar med. Tänkte flytta c3:an till det nya spöt och använda nya rullen till mitt gamla jerk-spö.

Spö:

Rulle:

Har sedan tidigare:
    Jerkspö på 6 fot -125g, 5601 C3
    Haspelset 10-30 gram

Några synpunkter eller tips på annan utrustning i ungefär samma prisklass?

Några synpunkter eller tips på annan utrustning i ungefär samma prisklass
    Rullen är ett bra val, spöet är jag mer skeptisk, men duger säkert som ett reserv-spö.

Annars ett spö som kastar det mesta bra http://www.sporting.se/item.php?pid=9975 stirra dig inte blind på klassningen även 30-40 gr drag funkar. har fått bra kritik här på FS och jag tycker det kändes riktigt trevligt när jag provkastade det.

Även detta är ett trevligt spö http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=10899
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-05-09, 21:28.

Kommentera

Jag köpte det här spöt http://www.beten.nu/se/art/daiwa-pro...100g-2-pcs.php har bara varit ute en gång med det än så länge men det kändes skönt inte svampigt alls!

Kommentera

Jag har det SG spöt ( 40-100 ). Tycker att det är helt okej. Men hade valt 40-100 gram i stället då jag anser att det är överklassat. Tycker att det passar bäst att kasta beten 30-70. Att dänga iväg beten på hundra gram tycker jag ej är bekvämt, men det tycker jag iofs inte att det är med nått spö, förutom stenhårda jerk påkar.

Spöt har helt klart ( enligt mig ) bra ryggrad. Och är inte i närheten så "påkigt" som jag hade förväntat mig att det skulle vara. Jag använde det mest till jerk med Buster 2. Större jerkar så tycker jag bara att det svampar. Mycket bra känsla när man vevar in en stor fisk.

Jag tror iofs jag aldrig kommer att bli nöjd vilket spö jag än köper, man hittar alltid nåt man inte är nöjd med. Tror i alla fall inte att du kommer att bli besviken. och priset. Hur bra gäddpåk får man i Sverige för det låga priset? Nån som vet tipsa mig gärna så köper jag det med.

Kommentera

Tack för tipsen. Edge Dynamic är lite för dyrt mot vad jag tänkt mig. St Croix verkar bra, men vill hellre ha ett tvådelat spö.
          Varför skulle SG bara duga som ett reservspö? Blir det ett SG så väljer jag nog 40-100 istället.

Om jag istället väljer att ha kvar min c3:a på jerkspöt och skippar JB-rullen. Vad ska man satsa på då i ungefär samma prisklass? C4:a? Rocket? Record?

Kommentera

MP pro serien är mycket spö för pengarna! Jag tror att det är svårt att hitta ett bättre spö i den prisklassen. Sen är det ju väldigt individuellt vad man gillar för typ av spön.
            http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Varför skulle SG bara duga som ett reservspö?
              C4:a? Rocket? Record?
              Jag kanske ställer för höga krav på spö ??

Eftersom spöet är det som gör jobbet vid vanligt spinn-fiske blir det aldrig roligare en vad spöet tillåter.
              Ofta bättre att minska några kronor på rullen och lägga dom på spöet.

Ang. rullarna så tycker jag det står mellan Pro-Rocket och Recorden, där är det lite vad du skall ha den till, Recorden är stabilare att kasta med en Raketen men kräver lite tyngre beten för att komma till sin rätt, Det börjar jämna ut sig vid 40 gr men föra det vinner Rocketen. Och från 60gr tycker jag Recorden är att fördra.

Kommentera

De här spöna är riktigt sköna, som ett alternativ:

Kommentera

Ok, kommer använda rullen till lite större wobblers och tyngre saker. Från 30g och ibland upp mot 100g antar jag.

Kommentera

Som sagt jag använder http://www.beten.nu/se/art/daiwa-pro...100g-2-pcs.php med en rocket och beten upp till 100 gr !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    276 497 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13