Kan jag laga mitt spö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan jag laga mitt spö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kan jag laga mitt spö?

Mitt savage gear mp predator 10`40-100 gram har gått sönder och spruckit längs med spöt. Sprickorna börjar ca 10-15 cm från botten på toppdelen och är ca 5 cm långa. Går det att laga detta och få det att hålla? Det gör mig ingenting att spöt blir kortare.

Click image for larger version

Name:	Photo 2012-05-10 12 27 23.jpg
Views:	1
Size:	292,3 KB
ID:	1810631

sprickor längs med klingan har en tendens att växa. Jag skulle personligen beställt en ny del. (topp)

Kommentera

Min kompis Ingemar knäckte sitt savagear spö . Han stoppa ned järnstänger i spöt . Fråga mig inte hur han gjorde han är Ingengör men bra blev det å håller gör de .
      Men det var bottendelen kanske svårare med andra delen .

Fråga om du kan beställa en ny topp annars kostar det runt 1000 kr i välsorterade butiker.

/Fredrik

Kommentera

Håller med föregående, dom kommer fortsätta i samma riktning och växa så ny topp.. Ev om du har någon garanti kvar .

Kommentera

Har försökt att reklamera el köpa ny toppdel. Gick inte så har beställt nytt spö. Men tänkte om det gick att göra ett försök att fixa det också och ha som extraspö. Kanske kapa av en bit och sen sätta ihop. Har aldrig provat att laga ett spö.

Kommentera

Hur uppstod sprickorna? Hur länge har du använt spöt.
            Har precis beställt samma spö. Nöjd med spöt annars? Bortsett från sprickorna då.

Kommentera

Jag vet inte vad som orsakade sprickorna. Jag är andra ägaren och har endast fiskat två gånger med det. Var nöjd med det annars. Har beställt ett nytt spö nu. Den nya versionen mp pro. Den här gången ska jag inte rycka alls vid bottennapp utan bara dra i linan. Spöt gick av i ett kast, men sprickorna måste varit där innan. Kanske skapats vid bottennapp annars borde det aldrig gått sönder så.

Kommentera

Jag har reparerat nått spö så det blir dugligt kapat av det som varit kasst lagit ihop med att lägga rör inuti från andra kassa spön men i ditt fall så kanske du ska kapa bort hela vägen ner o sen linda lite tråd o lacka så det passar ihop testa kostar ju inget mitt lagade han hängt med i ca 5 år sen jag fixade det

Kommentera

Ursprungligen postat av fressi Visa inlägg
                  Jag har reparerat nått spö så det blir dugligt kapat av det som varit kasst lagit ihop med att lägga rör inuti från andra kassa spön men i ditt fall så kanske du ska kapa bort hela vägen ner o sen linda lite tråd o lacka så det passar ihop testa kostar ju inget mitt lagade han hängt med i ca 5 år sen jag fixade det
                  Med linda lite tråd o lacka, menar du då för att få det att bli lite tjockare o passa in? Vilka material behöver jag för det?

Kommentera

Måste va kinesiskt skit, nåt annat kan inte gå sönder.., det har jag fått lära mig här på Fiskesnack

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 837 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04