Kvalitet på spinnerbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kvalitet på spinnerbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kvalitet på spinnerbait

Tänkte köpa på mig lite spinnerbait.
    Har provat M/G spinnare fast kvaliteten på dessa var katastrofal rent ut sagt.
    Har ni några förslag på andra märken som håller bättre kvalitet och som självklart fångar mycket fisk?

Verkar som att kvaliteten är genomgående kass på spinnerbaits som köps.. Mina egna fungerar dock bra

Kommentera

Jag tycker att Pike cyko spinner från musky mayhem håller bra kvalite och har fin gång. inte testat de med färgade skedar dock utan bara de med blanka skedar. Har 3 stycken jag använder flitigt och dom håller för mig iaf!

Kommentera

Ruff Tackles spinnerbaits håller bra och fångar bra med fisk
        __________________________________________________ __

http://team-arno.blogspot.com/

Kommentera

M/G är det inget större fel på, tappar lite matriell med tiden men bara lägga på eget på kroppen sen.
          Fångar bra med fisk och har fortfarande största spinnerbait gäddan på det..

Ruff är sämre än M/G i kvalla, efter ca 6 gäddor så är halva kjolen borta och flash och fjädrar är puttsväck.
          Men är samma där, bara lägga på egen extra gummikjol med tiden.
          Även detta bete fångar bra med firre.

Dom som håller bäst hitills för mig är mina egna spinnerbaits och Musky mayhems/Attitudebaits cyco.
          Magnum flashen är ett mycket slitstarkt matriell å går inte av i onödan, så rekomenderas även att kanske dra på dom andra spinnarna när dom tappar matriell.
          Fångar även detta bra med firre. Drog 2st på eget bara för 1mån sen med trögt fiske å 12 gradigt vatten.

Sen har du ju dom återuppstående Rabit Squirrel från Monster Lures. Har dock bara testat dom i vattnet för att se gången på dom å ser väldigt najs ut. Dom är legender borta i staterna och fångat mycket och stort.

Summa sumarum så fångar väll alla beten fisk, är väll mäst upp till hemtagaren, platts och temp som spelar in.
          Men tycker du ska ta en titt in på www.attitudebaits.com för att få en lite överblick på spinnerbaitsen eller varför inte åka upp å klämma själv på alla som hänger där, det är det värt må jag lova. Vi åker 22 mil 2-3ggr i mån bara för att dricka kaffe å köpa enstaka beten och klämma på nytt som handtillverkats.
          Senast ändrad av jerk apan; 2012-05-25, 07:58.
          Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Ett bra alternativ till M/G är Lundgrens Seducer-serie. Finns i två varianter för olika fiskedjup. Fördelen med Seducer är att de har en fantastisk kvalitet (de är tillverkade av musky-fiskare i USA, inte mexikaner...). De har bucktail, vilket ju är grejen med M/G också, fast den är bättre lindad och framförallt är lindningen ordentligt lackad.

Här har du den: Sub Seducer: http://shop.lundgrensfiske.com/group.asp?group=2056, Seducer: http://shop.lundgrensfiske.com/group.asp?group=2038

Ruffs spinnerbaits tycker jag har grym kvalitet. Kjelle L, som jag fiskar med, har använt dem i över tio år (12,6 på topp) och jag tycker att de är bland de bästa som gjorts.

Slutligen gillar jag verkligen CJ´s som Attitudebaits har. De har dessutom flera olika modeller att välja på. För mig har Small tandem colorado fungerat bra och en kompis har fullständigt krossat med Smalla tandem silikon i svart/gult. Skedarna kan vara lite känsliga på CJ dock...
            Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Ursprungligen postat av balbo Visa inlägg
              Tänkte köpa på mig lite spinnerbait.
              Har provat M/G spinnare fast kvaliteten på dessa var katastrofal rent ut sagt.
              Har ni några förslag på andra märken som håller bättre kvalitet och som självklart fångar mycket fisk?

Hej Tony Bäckmark;

BOOYAH Spinnerbaits här http://www.trumman.com/booyah/booyah.htm har en otroligt bra kvalitet och lockar nästan alltid många Abborrar, Gäddor och Gösar till hugg....men de fångar själva inte mycket fisk..... Det får du göra i framtiden när du kastar med PRADCO´s BOOYAH Spinnerbaits. De flesta huggen får du om du vevar in dem oregelbundet och med varierande långa dragningar med spötoppen.

Första gången jag fiskade med Spinnerbaits var nog i mitten av 1960-talet när jag fiskade Gädda och Gös runt Mörkö i Trosa skärgård. Då använde jag ofta Bass Busters Scorpio och Tarantula som jag köpte hos JWA Johnson Wax i Minnesota, dvs samma koncern som sedan år 1932 tillverkar MINN KOTA elektriska fiskemotorer.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
              Senast ändrad av Old Firehand; 2012-05-25, 12:06.

Kommentera

Min erfarenhet är att alla spinnerbaits slits hårt och håller inte så länge, äts dom inte sönder så går dom till slut i bitar i utkastet, vanligast är att sked och rigg delar på sig.

Mitt bästa tipps är att köpa hem delar från stora landet i väster och göra sina egna, då bestämmer du kvalitet själv. Men även om jag bygger mina egna så måste jag erkänna att även dom går i bitar ibland, det ligger lite i betets natur. Fördelen är att det normalt sett bara är att byta en sked eller kjol som ändå finns hemma i bygglådan.
                Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Vad rekommenderar ni för färger?
                  Fiskar i klart vatten (St: anna skärgård)

Kommentera

Jag har testat Savage Gears spinnerbaits och tycker att de verkar hålla bra. De är inte så dyra heller.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 260 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13