Tyngre ytbete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tyngre ytbete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tyngre ytbete?

Letar runt lite efter ett tyngre ytbete man kan kasta med jerk/spinn utrustningen. Alltså ca. 50gr+
    Söker ett man kan kasta över näckrosor utan att det fastnar.
    Har fiskat ganska mycket med Killer Frog och det är ett bete i den typen jag söker.
    Hade varit skönt att hitta något så man slapp ta med ytterligare en utrustning bara för 1 bete :p

//SkitFiske

Du kan ju köra lätta ytbeten med tung utrustning också. Jag larmar iväg Blue Fox Buzzer med mitt tunga spinn och även jerkspö om det krisar.
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

CWC har ju sin Top Bandit som funkar hyfsat, annars fyndade jag några poppers på 80g+ på traderad förra året.
      Salmo har ju sin Maas Marauder som ser riktigt obscen ut
      Illex har några inte riktigt lika tunga som funkar hyggligt (lundgrens har iaf haft dessa), så det är bara att kika runt så springer du säkert på något lämpligt.
      Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
      En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
        CWC har ju sin Top Bandit som funkar hyfsat, annars fyndade jag några poppers på 80g+ på traderad förra året.
        Salmo har ju sin Maas Marauder som ser riktigt obscen ut
        Illex har några inte riktigt lika tunga som funkar hyggligt (lundgrens har iaf haft dessa), så det är bara att kika runt så springer du säkert på något lämpligt.
        Hur funkar Top Bandit bland näckrosor? Vill hitta ett bete som gör mycket oväsen men inte fastnar varje kast.

Kommentera

En viper på 150gr side2side kanske?

Kommentera

Lee Lures Water Chopper, har snitt på 105cm på det betet... bara fått en gädda dock :P
            Grymt najs bete som har ett riktigt fint ploppande ljud.

Kommentera

Top Bandit har en tendens att fastna i ganska mycket... dubbla trekrok som sitter under betet medans betet plöjer fram i ytfilmen är som att be om att fastna.

Oftast så går top banditen upp på bladen om man inte lyckas få den runt det å då sätter man sig 99/100 gånger.

Kommentera

Om du vill ha något som är ganska tungt och gör mycket väsen av sig så ska du absolut kolla in WhopperPlopper. Finns i 13 och 19cm. Jag har bara hunnit testa betet en gång lite snabbt men det kommer nog att leverera grymt

Kommentera

Jag kan lätt kasta iväg skitterpop 40 gram och WP som jag tror väger 37 gram om jag inte missminer. Får även iväg Heddon spook en 10-15 meter. Fiskar med 7 fots 150 SG spö.

Har även en topper på 40 gram ( tror det i alla fall ) som också flyger som en misil i luften med den utrustning jag kör.

Skitterpop är grym som fan. Har fått 3 över 5 denna sommar på den. Bästa ytbetet jag har fiskat med både på borre och Gädda. WP har jag bara fått borre på. Den som jag trodde skulle ge mig många coola gäddhugg. Nada Gädda på den.

EDIT: Skum läste bara som snabbt vad du skrev. Såg inte att du ville in i växterna. Buzzern tror jag man kan fiska där. Vet ej säkert men tror det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wehlin Visa inlägg
                    Letar runt lite efter ett tyngre ytbete man kan kasta med jerk/spinn utrustningen. Alltså ca. 50gr+
                    Söker ett man kan kasta över näckrosor utan att det fastnar.
                    Har fiskat ganska mycket med Killer Frog och det är ett bete i den typen jag söker.
                    Hade varit skönt att hitta något så man slapp ta med ytterligare en utrustning bara för 1 bete :p

//SkitFiske
                    Hej Magnus Wehlin;

Fiskar du bara en vecka under semestern varje år räcker det ofta med bara ett spö med rulle! Fiskar du ofta från egen eller någon kompis båt rekommenderar jag dig att ha minst två och helst tre färdigtacklade spöset för olika betesvikter och betestyper. Ibland ratar Gäddan ett bete eller följer efter som en lång, mörk skugga bakom betet och då kan det ändra fiasko till succé genom att snabbt kunna presentera ett helt annat bete via ett blixtsnabbt spöbyte....

Fiskar du bland cabomba, gäddnate och näckrosblad kan Heddons Moss Boss hjälpa dig att fånga gömda eller kamouflerade både små och stora Gäddor. Läs om Moss Boss här http://www.trumman.com/heddon/x0515_mossboss.htm .

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 640 visningar
                    0 gillar