Jerkspö till Ambassadeur Record C6 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkspö till Ambassadeur Record C6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jerkspö till Ambassadeur Record C6

    Började nyligt fiska med multirulle och köpte mig en Record C6 No.50. Fiskar mestadels gädda och större fisk och köpte mig ett Berkley SSGS Titanium 9' som jag var nöjd med fram tills att jag märkte att lacken runt en spöring spruckit, så blir att returnera denna och köpa något annat spö med bättre fästa spöringar.

    Har börjat fundera på om jag kanske skulle börja med jerkfiske istället. Fiskar en del från land men även från båt och vill givetvis kunna fiska på djupare vatten också, fungerar det då med Jerkbait? Och är min Record C6 stabil nog för att jerkfiska med?

    Skulle jätte gärna vilja ha lite tips på ett bra jerkspö för kring 1000-1300kr, vill ha ett bra och stabilt spö där spöringar inte lossnar.

    Har även rullat på Fireline flätlina 0.39 på rullen och fick på kring 80m, ångrade mig lite att jag köpte så grov lina men 80m kanske räcker? Får byta till nästa fiskesäsong eller till hösten när man har råd

  • #2
    fungerar det då med Jerkbait? Och är min Record C6 stabil nog för att jerkfiska med?
    När det gäller Jerkspö kan jag inte hjälpa dig så mycket, har 2 men dom används till annat fiske. Däremot äger jag en lika dan rulle som du har och visst håller den för jerk utan problem,

    Kommentera


    • #3
      På record ska du inte ha tjockare lina än 0,32 tjock lina gräver ned sig och trasslar .

      Jag har haft min record i ca 4 år jag fiskar väldigt mycket och jag kan säga dig att Ambassduer C3 håller mycket bättre .

      Det är vikten på betena som gör att rullen går sönder jag jerkar inte men den pajar ändå .

      Kände på ett Jerkspö i dag var ett Ron Thomsson 2 delat .

      Har alltid sagt att Ron Thomsson är smäck men det får jag nog ta tillbaka väldigt trevligt och delbart också.


      /Fredrik

      Kommentera


      • #4
        Jag har haft min record i ca 4 år jag fiskar väldigt mycket och jag kan säga dig att Ambassduer C3 håller mycket bättre
        Jag hade mycket problem med min i början (före jag börjat fiska med den) först var hela vevpaketet snett så jag fick en ny rulle där dom inte skruvat fast gaveln så den fick dom också tillbaka. nästa var tumplattan och tumtangenten kass på så en ny rulle igen.

        Inte butikens fel dom var kass direkt från Abu i kartong, men sen jag väl fick en som var ok så har jag aldrig haft något att klaga på. Dänger 100-150 gr torskpilkar utan strul, kastar dock inte lika bra som mina raketer.

        Kommentera


        • #5
          Så en 5500 CS Pro Rocket hade varit ett bättre väl än Recorden? En del säger att Recorden är stabilare och andra säger att den inte håller. Svårt att veta vem man bör lyssna på =)

          Kommentera


          • #6
            Recorden är stabilare och andra säger att den inte håller
            Det är en stabil rulle inget snack om den saken (när man fiskar) tror bara dom har haft lite tillverkningsproblem med den.
            Min HC variant är tuffare en mina 6500 cs rocket.

            Däremot kastar rocketen bättre, känner någon sorts tröghetsmoment i hela konstruktionen.

            Du behöver inte va rädd att jerka med den, den håller hur fint som helst.

            Kommentera


            • #7
              Daiwa Luna 7'6 150g, 1200 spänn på Söder Sportfiske
              Riktigt najs spö, jag är 175 och jerkar utan problem med det spöt, du får bättre mothugg och längre kast med långa spön.
              Sen är spöt jävligt skönt och aktionen är gudomlig (om du gillar riktigt snabba spön med ryggrad som bänder en krokodil utan problem)

              Kommentera


              • #8
                UT hade väl ett ombyggnadspaket för några 100 lappar tidigare som bygger om Recorden så vanliga spolar passar ?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  UT hade väl ett ombyggnadspaket för några 100 lappar tidigare som bygger om Recorden så vanliga spolar passar ?
                  Är det Record C6 Conversion set som du menar? Samma som krävs för att trimma dem?

                  Finns på Lundgrens fortfarande.

                  Kommentera


                  • #10
                    Det blev trots allt ett Shimano Beastmaster CX 240 8' 14-40gr. Var ute och provkastade med beten på 35g och tog i rejält, fasen vad långt man kastar och vad skönt spö. Dock knakade de till i spöt under ett kast :S Killen som sålde spöt åt mig kunde garantera att jag kunde kasta iväg 60g beten utan problem, stämmer detta eller hur rejäla beten vågar man kasta?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 308 svar
                    263 119 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    857 svar
                    139 492 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 817 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 343 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X