det är jättefånigt med antibacklashfunktionen på ambisar, så om ni råkar ha en liggandes bör ni omdelbums gå in på denna länk!!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
anti antibacklash!!!
Collapse
X
-
anti antibacklash!!!
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/Taggar: Ingen
-
Tycker inte du ska göra narr av din son genom att ge honom fåniga rullar!Ursprungligen postat av ALQdet är jättefånigt med antibacklashfunktionen på ambisar, så om ni råkar ha en liggandes bör ni omdelbums gå in på denna länk!!!
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=10983
Skaffa honom en lättanvänd och välfungerande rulle som är gjord för att bärga hem gäddor av större vikt än dem du ännu mäktat med.
Köp grabben en ABUmatic 170!
Må vi alla ha ett intressant fiske!
-
Ursprungligen postat av BeBestTycker inte du ska göra narr av din son genom att ge honom fåniga rullar!
Skaffa honom en lättanvänd och välfungerande rulle som är gjord för att bärga hem gäddor av större vikt än dem du ännu mäktat med.
Köp grabben en ABUmatic 170!

han har en abumatic! men då han i sommras fyllde 4 så är det dags att uppgradera, och nästa steg är en "riktig rulle".
ska du sluta fiska? då du uppenbarligen försöker sälja "din" rulle.
så försök inte sälja på mig din rulle, utan hjälp mig att få lillgrabben att slippa vandra samma väg som du gjort. ABU har faktiskt gjort andra rullar än abumatic. om du är snäll så kanske grabben säljer sin antibacklash till dig, när han lärt sig kasta (förmodligen redan efter sommaren). då kan även du om några år (nåja!) försöka dig på en rulle utan "barnspärr".
achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Been there done that!
Stor varning - Du kan inte nog underskatta vad en fyraåring kan ställa till med när det gäller ryck och knyck, och ett AB missfoster hjälper inte.
Reda ut trassel, även om det är pappa som gör det, får vilket barn som helst att ge upp.
Skaffa en Abumatic 170, finns på tradera, och införskaffa en klassisk skönhet att ställa på hyllan "i väntan på att han blir en stor sportfiskare".
Hyllvärmaren kan man sen i sällskap med pojken trimma till oigenkännlighet så den är racefärdig lagom till 12års åldern.
- Gissa vad jag har gjort?
Kommentera
-
Ge han en riktigt rulle direkt, kan man inte kasta med multi, skall man inte ha någon heller är min åsikt. Anti-Backlash systemet kommer ju fungerar som en falsk säkerthet, vilket inte är speciellt givande!Ursprungligen postat av ALQhan har en abumatic! men då han i sommras fyllde 4 så är det dags att uppgradera, och nästa steg är en "riktig rulle".
ska du sluta fiska? då du uppenbarligen försöker sälja "din" rulle.
så försök inte sälja på mig din rulle, utan hjälp mig att få lillgrabben att slippa vandra samma väg som du gjort. ABU har faktiskt gjort andra rullar än abumatic. om du är snäll så kanske grabben säljer sin antibacklash till dig, när han lärt sig kasta (förmodligen redan efter sommaren). då kan även du om några år (nåja!) försöka dig på en rulle utan "barnspärr".
sigpic
Kommentera
-
enligt UT kommer det inte att fungera alls, vilket då förverkar hela tanken. skit också. vill bara säga:
- FRB! du hade rätt!achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
FRB hade rätt vad?
låt oss veta.. Tror faktiskt inte att kan kommer palla även om det är med en AB såg ju när vi va på tullgarn o folk skulle kasta med Ab'n att dom lyckades ju schabla till det ändå... Men wtf dra p¨0.35 nylon ge han en "4000" låt han hålla på lite på gräsmattan o se om han har "talang" för det och om han vill lära sig annars ska du nog köra på en abumatic eller haspel... !
Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
Jag har nästan tänkt inhandla en antibackslash själv men har blivit lite avskräckt av alla negativ kritik. Tycker det verkar vara ett bra sätt att lära sig kasta med multi (vilket jag inte kan). Trassel i vartannat kast avskräcker och detta ska man slippa med en antibackslash. Är inte det bra?
Kommentera
-
Det finns glada handlare som säljer rullar inklusive kastkurs, det fixar sig, jag lovar. Och varför uppfinna hjulet på nytt?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 460 visningar