Ambassadeur Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Predator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Suveräna tips här, särskilt tack till dig Exxet Ni är ena riktiga rulldetektiver. Ska ta och läsa på om rengöring och oljor och fett osv. så hoppas jag att min predator också får sig ett lyft. Det där med för långt utskruvad magnetbroms var ju smart och enkelt. Tackar och bockar!
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Tjenare allihoppa har läst varenda inlägg här. men jag skulle vilja veta mera om hur man tar bort c vikter under centefiguralbromsen. om det sitter 6 st och jag tar bort 2 eller tre får man längre kast då ( att linan löper ut mer när man fri kopplar ). men centefiguralbromsen skruvar man ju på men om man tar bort 2 eller 3 c vikter eller vad dom nu heter behöver man inte öppna skruven så mycket?. hoppas ni förstår vad jag menar skulle vara tacksam för svar. för jag har öppnat min centefiguralbroms rätt mycket på min ambaseduer predator så centefiguralbromsen har åkt i vattnet . Så jag har tagit en centufigralbroms ifrån min revo toro 51 hs. hjälp

Kommentera

Ursprungligen postat av karlstrom1994 Visa inlägg
        Tjenare allihoppa har läst varenda inlägg här. men jag skulle vilja veta mera om hur man tar bort c vikter under centefiguralbromsen. 1. om det sitter 6 st och jag tar bort 2 eller tre får man längre kast då 2. ( att linan löper ut mer när man fri kopplar ). 3. men centefiguralbromsen skruvar man ju på men om man tar bort 2 eller 3 c vikter eller vad dom nu heter behöver man inte öppna skruven så mycket?. 4. hoppas ni förstår vad jag menar skulle vara tacksam för svar. 5. för jag har öppnat min centefiguralbroms rätt mycket på min ambaseduer predator så centefiguralbromsen har åkt i vattnet . Så jag har tagit en centufigralbroms ifrån min revo toro 51 hs. hjälp
        Hej Karlstrom !

Jag har satt 1,2,3,osv i ditt inlägg för att hålla isär dina funderingar. Jag kanske totalt missuppfattar dig eller så har du fått ett å annat om bakfoten som man säger.
        1. Ja i princip
        2. Hur linan löper ut vid frikoppling har INGET med C-bromsen att göra, det är mekaniska bromsen som styr detta, den runda lilla hylsan på rullgaveln.
        3. Nej du skruvar inte på C-bromsen, den sitter inne i rullen, måste säras och dessa vikter knäpps fast eller lös. för hand
        4. Jag hoppas jag förstår
        5. C-bromsen kan inte åka i vattnet om du inte har delat rullen, jag tror du menar hatten till mek-bromsen

Du har 3 olika bromsar i rullen
        Mekbroms den lilla ratten på gaveln
        C-broms små vita plastpluppar inne i rullen aktiveras för hand genom att dela rullen
        Slir-broms / fighting broms det stora stjärnhjulet som styr hur hårt fisken bromsas när den tar lina

Hoppas jag fattade dig rätt och att detta hjälper dig lite i dina funderingar
        Senast ändrad av Exxet; 2012-10-15, 20:23.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Tjenare allihoppa har läst varenda inlägg här. men jag skulle vilja veta mera om hur man tar bort c vikter under centefiguralbromsen. om det sitter 6 st och jag tar bort 2 eller tre får man längre kast då
          Centrifugal bromsen sitter under vev gaveln så för att komma åt vikterna måste du skruva av gaveln, hatten på vevgaveln som du kan skruva på är mek-broms det ända den gör är att sätta spolen i kläm.

Ja du får längre kast med färre c-vikter men risken för skatbo ökar också,, alltid bättre med fler c vikter en mer mek-broms , när man sätter spolen i kläm ökar man på slitaget, kasten blir ryckigare och motståndet vid invevning blir tyngre.

Kommentera

tackar förni har svarat!. ja mekbromsen alltså hatten åkte i vattnet . men en liten fråga bara den är säkert jätte dum!. men bättre o fråga. om man kör utan mekbroms hatten vad kan hända då kan rullen gå sönder om man får in skit där ? eller nåt sånt. för jag skruvar upp hatten så långt ut som går för jag kan behärska så jag inte får trassel på linan. då kan man väll köra utan hatten. jag vågar inte ta bort dom dära c vikterna.

Kommentera

Du skall nog inte köra utan hatten, både spole och spolaxel kan ligga och hoppa runt lite hur som helst och mekbromsen blir utan tvekan 0 eftersom inget trycker på spolaxeln.

du måste kunna serva rullen m.m. det ingår i att äga en multi, annars får du skicka rullen på service några gånger om året samt ha en rulle som kastar som en kratta eftersom du inte justerar c-vikterna som man ska....

Om du separerar gavlarna har du bara 4 stora delar i handen, spole,spolaxel och gavlarna, att dela och sätta ihop en multi är betydligt mindre komplicerat en att bygga med lego

Kommentera

okej. men vad tycker du jag ska göra ?. köra som det är men om jag ska serva rullen nu till vintern och dom ser att jag har en centefigural broms hatt som är till revo toron. servar dom den ändå. eller vet du hur man får tag i en orginal hatt till ambasseduer predatorn?. hur har du ställt in din predator med c vikterna? och hur mycket öppnar du din centefiguralbroms. / tack för alla svar har alltid undrat detta / lite stavfel haha

Kommentera

Ang, hatten så kan du prata med någon butik så tar dom hem en till dig, frakten från Abu kan annars bli ganska hög, hatten kan inte kosta många tior.

Serva rullen gör säkert Abu till dig oavsett hatt , självklart tar dom betalt för det,
                  om du skickar upp den några gånger om året kommer du snabbt upp i priset för en ny rulle så försök göra det själv.

Jag har ingen predator, det spelar ingen roll alla runda Amb. ser ungefär lika dana ut.

Jag brukar vilja ha mekbromsen ställd så spolen glappar en aning i sidled.
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-15, 22:19.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  272 921 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13