Fiskeutrustning i Estland! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeutrustning i Estland!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeutrustning i Estland!

Hallå allehopa!!

Någon här som vet hur prisläget är på prylar i Estland? Jag skall åka till Tallin i helgen på en kryssning och tänkte kika lite om man hittar nån butik med drag och spön och sånt.

någon som vet kostnadsläget och om det finns nån butik där?

kan man fiska i estland? sorry att jag inte kan svara på din fråga

Kommentera

du får gärna tala om hur det var med priser och utbud, jag ska troligtvis till våren.

Kommentera

Klart man kan fiska...Borde inte t ex gäddfisket vara jungfruligt på så gott som ofiskade vatten?
        Senast ändrad av BBRF; 2008-05-19, 16:03.
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
          Klart man kan fiska...Borde inte t ex gäddfisket vara jungfrueligt på så gott som ofiskade vatten?

Men menar ni att man inte sportfiskar i estland? låter osannorlikt tycker jag, finns ju folk där som förmodligen drygar ut sin skrala inkomst med att äta egenfångad fisk.

Jag skall kolla om jag hittar nån redskaps butik, återkommer med rapport!

Kommentera

Ursprungligen postat av lilleandreas
            Men menar ni att man inte sportfiskar i estland? låter osannorlikt tycker jag, finns ju folk där som förmodligen drygar ut sin skrala inkomst med att äta egenfångad fisk.

Jag skall kolla om jag hittar nån redskaps butik, återkommer med rapport!
            Klart det förekommer sportfiske där, men jag gissar arr nivån är på 60-talsnivån i Sverige.
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

outsource

Ursprungligen postat av BBRF
              Klart det förekommer sportfiske där, men jag gissar arr nivån är på 60-talsnivån i Sverige.

Haha, det tror jag faktiskt inte. Prylarna som säljs här är ju tilllverkade i dessa länderna numer av både Garcia och andra och borde vara exakt samma prylar som här hemma.

men det återstår att se.

Kommentera

säkert som när jag var i polen.. Fanns fiskebutiker men flätlina var typ exclusiv vara... :P hittad en grym butik full med salmo och dragon saker sen i wroclaw till bra priser
                Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Billigt alltså?

Ursprungligen postat av linu_z
                  säkert som när jag var i polen.. Fanns fiskebutiker men flätlina var typ exclusiv vara... :P hittad en grym butik full med salmo och dragon saker sen i wroclaw till bra priser

Aha, ja de låter ju hoppfullt!

Tänkte mest köpa på mig drag och sånt och se om ja hittar några lättare djupriggar så de passar mig utmärkt ju!

Kommentera

Ursprungligen postat av lilleandreas
                    Aha, ja de låter ju hoppfullt!

Tänkte mest köpa på mig drag och sånt och se om ja hittar några lättare djupriggar så de passar mig utmärkt ju!
                    Lillandreas, verkar som du har det rätta intresset, först hoppas på att Vättern tar sej igen den verkliga nedgången kommer inte i år, tänk på detta först om ett par år troligen, de sätter bara ca 20000 nu och detta kommer märkas, tro mej.
                    Om du trots detta vill satsa så köp kvalitet även om det kostar, du kommer bara byta ut det annars (notera om du är verkligen sugen och intresserad)
                    Skicka mej ett privat mejl så kanske jag kan hjälpa dej med utrustning till ett bra pris, obs kan inte lova något men kanske kan fixa vissa dyrare saker till bättre pris för dej om du är intresserad. h.ostlund@bredband.net
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 354 svar
                    278 815 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13