Lite tips angående beten?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite tips angående beten?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lite tips angående beten?!

Då jag precis börjat med jerkbait och finner det otroligt roligt så skulle jag vilja ha lite tips angående beten,
    jag fiskar med ett Shimano Yasei Jerk 30-70g och använder för tillfället mig av buster 2or, salmo sliders samt den lilla versionen av Pig 35g.
    visst jag behöver verkligen inte mer Jerkar (lr andra beten heller egentligen) men prylbög som man är så är det ju alltid roligt med mera ellerhur ?

Mvh Krikle

Hej, ett otroligt lättfiskat bete, som dessutom kompletterar din samling fint är: Sweet shad. Suspending, rejält rasell, så lättfiskat att man blir tårögd och gäddorna älskar den. Ytterligare plus är att den är lackad för hand av Kjelle Lundberg och att lacken skyddas av två lager epoxy. Kvaliteten är bättre än all annan plast vågar jag påstå: http://shop.lundgrensfiske.com/group.asp?group=114
    Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Tja, Svartzonkers Mctails är ett ruskigt effektivt bete som dessutom är riktigt kul att fiska med. Dock går det över din klassning på spöt lite men vågar du dänga på så ska du absolut testa! Går även att köra med paddle/shadjigg på som funkar sjyst!

Sen har du ju Mcmy tail som är ett lättfiskat mindre bete som kompletterar din arsenal bra som ovan nämnde!

Även vanliga busters är ju sjyst. Merlin baits har ett mindre jerkbait/spinnbete som heter "dagger" tror jag som är lättfiskat som få och väldigt effektivt. Även swimbaits typ 4-plays och soft 4-plays är giftiga när gäddan vill ha ngt annat än side to side.

Skitfiske!

Kommentera

Hej. Jag kan rekommendera Salmo slider 35 gr mycket bra drag funkar både som jerkbait och vanligt bete.Fathead killer är också ett bra gäddrag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        271 901 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13