jag har UT-trimmat min Rocket 6500 och bytte i samband med det lina på inrådan till Spiderwire stealth 0,38 och provfiskade med den igår och den betedde sig inte alls som jag var van den från innan.
jag hade en tuffline XP 0,36 innan trimningen och det som stör mig nu är att den reser väldigt mycket lina i kasten, dock med bara ett tjorv.
jag kastar med 12,3 fots spö och 80 gram bly och tubfluga.
Linan känns väldigt styv och gissar att det kan hänga ihop, men undrar vad ni har för erfarenhet av den linan.
Rullen känns i övrigt mycket mer lättkastad än innan, jag kommer lika långt med mindre kraft, men inte längre än innan
jag hade en tuffline XP 0,36 innan trimningen och det som stör mig nu är att den reser väldigt mycket lina i kasten, dock med bara ett tjorv.
jag kastar med 12,3 fots spö och 80 gram bly och tubfluga.
Linan känns väldigt styv och gissar att det kan hänga ihop, men undrar vad ni har för erfarenhet av den linan.
Rullen känns i övrigt mycket mer lättkastad än innan, jag kommer lika långt med mindre kraft, men inte längre än innan
Kommentera