Spö för tungspinn ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö för tungspinn ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Gotrik
    Ok, annars har jag sneglat lite på BFT Strike Giant...
    Kör själv ett strike giant. Tycker det är ett jävligt skönt spö, speciellt i kombination med tunga beten och stumm lina.

Det tuffaste med spöet är att det verkligen tjongar i ryggraden på det då man får ett ordentligt hugg, hur underbart som helst.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk
      Japp planer finns vi har vaxt ordentligt och kommer borja shippa grejor med container. Da far man ner fraktpriset ordentligt som annars ar problemet. Finns riktigt grymma 8 fotare har bl. a Lamiglas. Dessutom har vi provat en del nya jerksspon bl.a Fenwick techna, St. Croix, Lamiglas och sist men inte minst diamondback. Diamondback ar helt sjukt fina spon. Med sjunkande dollarkurser sa blir sa mycket mera mojligt och aven "top of the line" spon kan saljas for ett skaligt pris. Vill inte saga ngt exact datum men till i var forhoppningsvis. Just nu har mycket legat pa is och vi har sett om varan struktur da kartellen av Sveriges distributorer och krangare gor allt for att stoppa oss. (Konstigt att alla affarer haller exact samma priser va? pa en fri marknad?) Det har de inte lyckats med och kommer inte i framtiden gora det heller
      Hur kan butikerna göra något för att sänka priserna? Beror väl enbart på grossisterna?

Kommentera

Jenk

Stå på Er!!!
        Marknaden behöver ruskas om ordentligt.

Mvh
        Vänergädda
        Ät inte gul snö!

Kommentera

Flode.

Nej det gor det ju inte. Sag att jag koper ett bete av en distributor for 65 spann. Eftersom vi ar en internet butik har vi lagre fasta kostnader typ ingen butik osv. Darfor behover vi inte smalla pa exact lika mycket som ngn som har butik. Dessutom kanske du satsar pa lagt pris och saljer hogre volym osv.....

Kommentera

vanerngadda

tack det varmer!

Kommentera

Kör med lf/rst hell dawg till tungspin 8,6fot och kostar tunga beten men spöet e kanske inte det lättaste eller mest mjuka på marknaden. För mig fungerar det ypperligt till twin fin och 10" jake mm.

Fan Jenk om ni får in sånna skönheter till spön kommer jag ju att behöva beställa ännu mer saker från er, sist fick jag ett mail där det stog nått i stil med att min kvot va fylld ? . Stå på er, ni har kanske handlarna emot er men kunderna med er.

Kommentera

En Uberola bestallning
                32 jakes
                17 Ernies
                10 Twin fin
                lagret borta

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk
                  En Uberola bestallning
                  32 jakes
                  17 Ernies
                  10 Twin fin
                  lagret borta
                  Hehehe

Hur går det med mina fetingar föresten eller du e inte i staterna för tillfället?

Nä man kanske ska hålla sig till ämnet, har även ett 11fots adexa tempest som är ett prisvärt och tåligt spö som pallar med 140g, det har boxerat upp en och annan maddam.

Kommentera

Ok, men hur är känslan vid drillning av 2 - 4 kg gäddor på ett BFT Strike Giant?

Kommentera

Ursprungligen postat av Gotrik
                      Ok, men hur är känslan vid drillning av 2 - 4 kg gäddor på ett BFT Strike Giant?
                      Är det den storleken på gäddor du siktar mot? Välj iså fall ett betessortiment med vikter en bit under 50 g och ett fiske2 spö.
                      Vill du ha bättre upp, så räkna 2-4kg gäddor som olycksfall i arbetet. Sånt som inte går att undvika men det är inte det du strävar efter.
                      Med den inställningen så är beten i hektoklass eller över helt rätt och då bör du även ha ett spö som matchar dessa betesvikter fullt ut och inte minst, ett spö som hjälper dig att framgångsrikt brotta hem gäddor på 10kg+. Ett sånt spö känss lite styvt för att ge sig på småflickor med men när en 12 kilos smilar upp sig känns även spöet helt rätt.
                      Attityd är att gå hela vägen ända fram!
                      Eller har jag missuppfattat något igen?
                      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 354 svar
                      279 279 visningar