Jerkset blue max - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkset blue max

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av SWE Visa inlägg
    Klart blue amba funkar men spar kvittot som sagt, min gick sönder och jag fick en ny som jag nu kör jerk med ibland. Tagit många gäddor kring 6kg så nog håller den en stund. Bra rulle att äga om man vill kolla att man gillar fiske. Skitfiske!
    Okej men visst fungerar den till spöet och linan jag skrev högst upp? Och går det att använda Buster Jerk till setet? Tack för hjälpen

Kommentera

Setet de inte hade hemma är betydligt bättre!
      Skulle de få hem det senare så skulle jag absolut ha väntat in det istället!

Kommentera

Men Oscar! Du sålde ju din fina 5500 C3 till mig :O TGCn är ju precis lika stor! För övrigt så funkar C3an galant

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
          Men Oscar! Du sålde ju din fina 5500 C3 till mig :O TGCn är ju precis lika stor! För övrigt så funkar C3an galant
          Sorry SimpZen, men jag skulle inte sätta en org. C3:a med alu-stativ och kullager på ett 8 oz St Croix spö. Den rullen blir inte gammal. Speciellt inte med mothugg av din kaliber. Men jag gissar att du har byggt om den till UT:s bussningar och kromstativ
          Senast ändrad av Exxet; 2012-10-25, 19:13.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Haha, vad bra att den funkar! Köpte dock detta setet endast för att det fanns ett visst antal och den där TGCn kommer nog inte in, isåfall inte för ett sådant pris Men tror du att setet som jag köpte funkar att fiska med Buster Jerks?

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
              Sorry SimpZen, men jag skulle inte sätta en org. C3:a med alu-stativ och kullager på ett 8 oz St Croix spö. Den rullen blir inte gammal. Speciellt inte med mothugg av din kaliber. Men jag gissar att du har byggt om den till UT:s bussningar och kromstativ
              Mothugg ala broms-spår i brallan är standard! nejdå :P

Den är faktiskt bara kittat med lättat linspridare just nu (och lite ögon godis).. Det sitter en Daiwa Luna 253L (Ja du läser rätt L) på croixen. C3an sitter på Strike pro spöt Har grejer att stoppa in i C3an meeen nu ska lunan få jobba lite. Fegar lite med mothuggen på croixen än... styvare spö= Lättare att sätta hårda mothugg utan att skita ner sig

oscardinesen: Alltså min personliga åsikt är att bluemax inte är en jerk rulle. Det funkar troligen att hiva busterjerk om du är försiktig, dock tror jag att den håller max i två år om du är försiktig. Både Silvermax och Blackmax (gamla modellen på båda) brukar börja låta illa efter ca 1 säsong med jerkfiske med bustrar.

Min åsikt är kör på rullen tills den går sönder, reklamera den. Sen köper du om budget tillåter en ny rulle

Kommentera

Lyssna inte på Simpzen, han har aldrig ägt en rulle mer är 2 veckor!

oscardinesen: Alltså min personliga åsikt är att bluemax inte är en jerk rulle. Det funkar troligen att hiva busterjerk om du är försiktig, dock tror jag att den håller max i två år om du är försiktig. Både Silvermax och Blackmax (gamla modellen på båda) brukar börja låta illa efter ca 1 säsong med jerkfiske med bustrar.

Min åsikt är kör på rullen tills den går sönder, reklamera den. Sen köper du om budget tillåter en ny rulle

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                  Lyssna inte på Simpzen, han har aldrig ägt en rulle mer är 2 veckor!
                  Nästan true där Är det kap man skall göra så ska man lura mig att köpa det först.. brukar dyka upp efter någon vecka till kraftigt reducerat pris här på FS... Mycket knepigt att budgeten inte går ihop!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 354 svar
                  277 645 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13