Tips på bra vattentät bag/ryggsäck? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra vattentät bag/ryggsäck?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra vattentät bag/ryggsäck?

Är det någon som har ett bra tips på bag som kan bäras som ryggsäck eller ryggsäck som är vattentät och rymmer mellan 30-40 liter?
    Fördelen med en bag är ju att man lätt kommer åt grejerna när man öppnar den. Nackdelen är väl att den inte är lika skön att ha på ryggen.
    Jag har draglåda, portabelt ekolod med batteri, lite andra fiskegrejer och kanske lite kläder som ska få plats.

Det viktigaste är att den är hyggligt vattentät, att man får lätt åtgång till grejerna och att man kan bära den som ryggsäck. Helst ska det vara i alla fall ett huvudfack och ett mindre fack.
    Har kollat på Face north base camp duffelbag i storleken small, och en Helly Hansen bag på 30 liter som kanske är något liten.

Tacksam för tips.
    /Henrik

Hej!

Inte kunnig alls men ta en titt på http://ribatex.se/fiske/vaskor-boxar/

Där finns det några grejer som kanske är intressanta!

Kommentera

Ursprungligen postat av muttanbarko Visa inlägg
      Är det någon som har ett bra tips på bag som kan bäras som ryggsäck eller ryggsäck som är vattentät och rymmer mellan 30-40 liter?
      Fördelen med en bag är ju att man lätt kommer åt grejerna när man öppnar den. Nackdelen är väl att den inte är lika skön att ha på ryggen.
      Jag har draglåda, portabelt ekolod med batteri, lite andra fiskegrejer och kanske lite kläder som ska få plats.

Det viktigaste är att den är hyggligt vattentät, att man får lätt åtgång till grejerna och att man kan bära den som ryggsäck. Helst ska det vara i alla fall ett huvudfack och ett mindre fack.
      Har kollat på Face north base camp duffelbag i storleken small, och en Helly Hansen bag på 30 liter som kanske är något liten.

Tacksam för tips.
      /Henrik
      Hej Henrik
      Jag har flera North Face base camp duffle bags som går att bära på ryggen och är vattentäta. Har använt dom i typ 10 år och är väldigt nöjd
      Cdk

Kommentera

På Ribatex sida hittade jag en Rapala vattentät ryggsäck, stod inga mått dock. Tack för tipset. Danskjäveln, jag beställde en North face som jag fick hem igår, men måtten på produktsidan stämde dåligt, så det visade sig att den var för liten med mina grejer. Jag gillar den dock, så kanske det blir en storlek större.
        Fortsätt gärna tipsa.
        /Henrik

Kommentera

Hmm största jag har är large. Det finns en x-large tror jag men man ska ju också lyfta den :-)
          Btw: medium fungerar faktisk som handbagage på dom flesta flygbolag som en liten bonus.
          /cdk

Kommentera

Jag köpte faktiskt xs-bagen. Jag åker kommunalt, och går sedan en bit till sjön så jag försöker att packa effektivt och ha med hyggligt lite grejer. Men, XS-bagen var för liten, den var därtill 4 cm kortare än vad de skrev. Så, det blir nog att köpa en i storlek S.

Kommentera

Ursprungligen postat av danskjäveln Visa inlägg
              Hej Henrik
              Jag har flera North Face base camp duffle bags som går att bära på ryggen och är vattentäta. Har använt dom i typ 10 år och är väldigt nöjd
              Cdk
              Jag kör samma bag om jag ska släpa mycket grejor, dom är inte 100% vattentäta i dragkedjorna men bra nära så länge dom inte hamnar i vattnet eller blir totalt dränkta. Ska det vara 100% tätt så är det rullstängning som gäller. Jag har en gammal ortelib rygga med rullstängning för datorer etc.
              Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              271 950 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist