Savagear real eel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear real eel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savagear real eel

Tjenare, hade tänkt köpa mig en Savagear real eel, jag undrar bara vilken storlek ni skulle rekommendera för gädda? Känns ju som att 40cm och 30cm är lite stort, men eftersom jag aldrig fiskat med dem så undrar jag om det är någon annan som är lite mer erfaren och vill ge mig lite tips

Jag tycker 30cm är för litet.
    40cm är det bäst rörelse på, men man får en del misshugg på svansen tycker jag.

Kommentera

Jag har båda. Har mest använt 30 cm o den har levererat bra. Ska du fiska grunda vikar skulle jag dock rekommendera 40 cm. Den svarta har funkat bäst för mig. I Sthlm norrman skärgård har den lila varit mest framgångsrik
      www.fiskefuralle.se

Välkommen in på en titt!

Kommentera

Ni som fiskat med dem - vilka fiskedjup lämpar sig real eelsen för (tänker då alltså med medföljande tyngd och riggning)? Kanske skulle skaffa sig någon sån där fuling ändå.

Kommentera

Så 30 eller 40cm är att rekommendera då? Men hur djupt går dessa? För jag fiskar ju oftast från 1-3m kanske.

Hur länge håller dem? För jag skaffade en soft 4play för inte så länge sen o efter typ 5 gäddor gick den av på mitten.

Kommentera

Med medföljande riggning 30 cm 1 m.
            Du kan köpa tyngre jigghuvud men 1-3 m funkar den kanon till.

Hållbarheten har varit över förväntan. Visst gummi går sönder men jag vet att testex hållit för 30 gäddor. En burk mend-it är att rekommendera

Vad har du för spö?
            www.fiskefuralle.se

Välkommen in på en titt!

Kommentera

En av de positiva sidorna med real eel är att du kan rigga dem så att de lämpar sig för det djup du själv vill fiska, du kan rigga dem med valfri tyngd på jigghuvudet eller endast trä Eel'en på den pianotråds historien som finns till soft fourplay och på så sätt fiska den riktigt grunt..lite meck men det går.. Sen är det gummibeten och man får räkna med att de blir söndertrasade efter ett par gäddor, kan ta en gädda eller 20 innan de lämnar in...
              Gällande storlek 30 eller 40 cm så köp den som ditt spö hanterar på ett bra sätt med tanke på betesvikten.. skiljer en del i betesvikt på de olika storlekarna..

Kommentera

Jag kör 20 cm och 30 cm.

20 cm får man mest snipor på (hittills). Nuvarande har hållt för cirka 5-6 st i storlekar upp till 3 kg ungefär och håller fortfarande ihop. Alltså bra om du vill ha mycket fisk.

30cm går schysstare i vattnet, mer fladder på tailen. Den har jag inte fått någon på ännu, men polarna har dragit en hel del gäddor på den. Då lite större gäddor runt 5 kg.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	aaaaaaaa.jpg
Views:	1
Size:	379,1 KB
ID:	1764978

En skaplig jag tog i veckan på en 40cm firetiger. Precis som det sägs ovan så var inte rädd att använda stora gummibeten nu på hösten, även mindre ex suger i sig dom utan problem. Räkna dock med att dom blir rätt tunga med en ca 20g skalle på. Precis som alla gummibeten går dom självklart sönder ju mer fisk du får på dom men använd dig av mendit så klarar dom rätt mycket...

Kommentera

Har haft ganska bra resultat på 30cm ålen i somras, men kvaliten tycker jag inte var nå vidare. Efter typ 4 snipor så ramla svansen av och det var djupa skärsår över hela kroppen. Visst, det går ju att laga men bättre kvalite tycker jag ändå att det borde vara även fast det är ett gummibete.

Dock så är gången riktigt grym!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 786 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist