Edge jerk spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Edge jerk spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Edge jerk spö

Hej! Jag undrar om det är någon som kastar med Edge jerk spö men med lite böjt skaft?
    Är nyfiken om det är någon skilnad mot ett rakt skaft?

Har testat en kompis edgespö och det var riktigt skönt. Det var gött att kasta med böjen.
    sigpic
    http://jerkskadad.blogspot.com

Kommentera

Jag har fiskat med det ett tag och kan bara säga att det e grymt skönt. Bästa jerkspöt jag fiskat med !!!
      Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Hur funkar det att sätta i en spöhållare? (rör)

Kommentera

Tjena,

Jag fiskar med ett Edge Jerk 6,6. Riktigt skönt spö! Jag vet inte om jag känner så stor skillnad på ett böjt handtag eller rakt, men det är i alla fall inte sämre!

Till min stora förvåning och glädje så går faktiskt spöet ner i mina transport-spöhållare. Jag har vanliga Berkley-hållare, sånna där med 3 st rör.

/Ville

Kommentera

Ursprungligen postat av leg_lock Visa inlägg
            Tjena,

Jag fiskar med ett Edge Jerk 6,6. Riktigt skönt spö! Jag vet inte om jag känner så stor skillnad på ett böjt handtag eller rakt, men det är i alla fall inte sämre!

Till min stora förvåning och glädje så går faktiskt spöet ner i mina transport-spöhållare. Jag har vanliga Berkley-hållare, sånna där med 3 st rör.

/Ville
            Instämmer, det var skönt som f-n !
            Sen var det ju ett stort + att det passade i hållaren !

/ Henke

Kommentera

Har ett 7,3 jerk det är det skönaste spöet jag fiskat med! Tycker rullfästet måste nämnas också, mycket skönt med gummi känslan tycker man får bättre kontroll under drillning tack vare det också.
              Mitt råd KÖP!!!!
              There is no luck in fishing! - Mike Iaconelli

Kommentera

Såhär har jag skrivit om spöet innan:

Ursprungligen postat av joakim_glantz Visa inlägg
                Om din ekonomi vänder tillräckligt mycket åt det rätta hållet så tycker jag att du ska ta dig en allvarlig funderade på att skaffa ett Edge 3776 Jerk

[ATTACH=CONFIG]45522[/ATTACH]

Jag har 7,3 fotaren, odelat (spöet finns bara i odelat format). Att säga att jag älskar spöet vore en underdrift...

Vi snackar verkligen maximal råstyrka perfekt ackompanjerat med otrolig finkänslighet (för att vara ett jerkspö då!). Jag får vilket bete somhelst att gå precis som jag vill på mer eller mindre första kastet, även helt nya beten jag testar får jag att gå riktigt bra efter max tre kast. Kastar oerhört långt utan att behöva ta i allt för mycket.

Yxhandtaget tyckte jag först var en löjlig detalj, snygg som fan, men onödig... Men det är faktiskt riktigt skönt att kasta med just pga det "yx-handtaget". Väger ingenting jämfört med andra spön som kastar upp till 140-150g (jobbar i sportfiskebutik och har känt på det mesta. Kan tillägga att vi inte säljer detta spöet i butiken, säger bara var jag tycker helt enkelt!).

Att jerka beten på 40 gram går bra, även Buster Jerk II som ligger på 36g (tror jag, det är under 40g i alla fall) går att jerka (har trimmad JB, vet ej om det är bökigt att kasta med otrimmad rulle / Predatorn etc.). Klarar utan problem beten upp till ca 150g!

Tillochmed snipor på dryga kilot får spötoppen att jobba lite, något jag har saknat på alla andra jerkspön jag har testat hittills

Det enda minuset jag kan komma på är prislappen, men jag fick en bra deal...

Har du pengar över och vill köpa ett nytt jerkspö och kan hantera ett odelat sådant så ska du slå till direkt tycker jag! Just nu kan jag inte komma på en enda vettig anledning trots mitt prylnörderi att köpa ett nytt jerkspö de närmsta fem åren

Här har du länken till den återförsäljare som är billigast vad jag vet (har orkat leta fram), det är 6,6-fotaren:

2379kr är det lätt värt kan jag intyga
                Hoppas det hjälpte

EDIT: Jag har fått en handfull gäddor över metern de senaste helgerna med spöet, och med en top på 111cm och 9,1kg (nytt PB förr-förra lördagen) så kan jag med erfarenhet säga att man inte kan göra något annat än att jubla över känslan och kontrollen när man kämpar mot en ursinning och otroligt stark höstgädda som Edge-spöet levererar. Man är verkligen i "fishing heaven"
                Senast ändrad av joakim_glantz; 2012-11-02, 21:06.

Kommentera

Har ett 7.3 fot,, och du kommer bli lyrisk när du testar det första gången!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  274 192 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13