Skit jerkset ??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skit jerkset ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Skit jerkset ???

KAn få tag på ett jerkset bestående av en Okuma Nitryx och ett Ron Thomson Montera Jerk för ca 500 :- nytt.

Förstår att detta säkert är bara skit, men går det att använda eller är det bortkastade pengar??

Klart att det går att använda. Det är ju inte så att spöt och rullen säger:
    - Du kan inte använda mig. Nu bromsar jag draget efter 1.5 meter och förstör mig själv.

Man får dock det man betalar för, brukar det så fint heta. 500 kr är inte mycket pengar. Går rullen sönder, går det att köpa en bättre. Går spöt sönder, är det bara att köpa ett nytt bättre. Tillslut har man en bra utrustning. Kommer man på att man inte gillar Jerk, är det bara att ställa in det i garderoben och du har bara förlorat 500 kr.

Kommentera

Fråga Anders, har för mig att han fiskar med ett Monterra, eller har fiskat med ett Monterra iaf. Ang. rullen är det bara att veva och känna själv. Det kostar ju några kronor så rent skräp kan det väl knappast vara.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Slemgädda
        KAn få tag på ett jerkset bestående av en Okuma Nitryx och ett Ron Thomson Montera Jerk för ca 500 :- nytt.

Förstår att detta säkert är bara skit, men går det att använda eller är det bortkastade pengar??

500:-! det är bara att köra. sist jag så samma set så låg det på 998:- hos fiskarnas. men som sagt, man får det man betalar för. men som ett första set så är det helt OK (extra så om man bara betalar 500:-). du kan ju alltid sälja vidare det för 300-600:- efter en säsong eller två.
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

stämmer exakt. man får alltid vad man betalar för. fråga mej som gått hos folktandvården
          my precious....

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik_L
            stämmer exakt. man får alltid vad man betalar för. fråga mej som gått hos folktandvården
            You gotta jerk it out!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Måste säga att monterra spöt känns väldigt prisvärt då jag kännt på det i butik, känns väldigt lätt och smäckert. Även rullen känns väldigt bra för pengarna och detta med föruttsättning att de kostar 1000:- i set. 500 spänn hade nog jag kunnat slå till på då det kan va kul att ha som utlånings/reserv spö.

Kommentera

lite varning på rullen, den är sjukt plastig. spöet är fakriskt ett ganska shysst medium spö med något klenare aktion än lf jerk medium. funkar bra upp till ca 80g

Kommentera

Den är inte plastigare än pgs eller d5 och då är priset bra mycket bättre på nitryx. Köp säger jag bara!!!! Du kommer inte bli besviken för det priset.

Kommentera

Köpte ett excaliber (hade redan multirulle) för att jerka med.
                    Problemet med just det spöt (som är billigt 799:-) är att det är så fruktansvärt styft. Har kastat iväg en BJ och en BD för att linan gick av i kastet. antar att tyngden blev för stor eftersom spöt inte sviktade tillräckligt.

skulle jag köpa ett nytt jerkspö skulle jag nog ta ett lite finare. Men det var helt okej att lära sig jerka med.
                    MINST 5 KG!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 846 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S